onsdag 28 maj 2014

Liten shoppingrunda och BVC-besök.

I eftermiddag åkte jag och Tiril buss ner på BVC för uppföljning av hennes hörselkontroll, det har varit lite tvetydiga resultat för henne tidigare, ev. pga. förkylningar m.m.. Men denna gång gick det klockrent! =D 
Efteråt delade vi en bulle och läsk på Gulf, välförtjänt mellis! Gick sen på stan och köpte lite kläder vi spejat in före BVC-besöket eftersom vi kom ner med en timme till godo. M plockade upp oss på väg hem, var lite brådis. 

Hela familjen var vrålhungrig så det blev grillstart direkt! M grillade laxsida med Whiskyrökspån, supergott blev det!! Jag gjorde en örtsås, och till det kokt potatis och sallad...mums filibabba. 

Nu har vi en liten helg eftersom vi ju båda är lediga imorgon (men inte i helgen, jag jobbar), så en kall cider har det blivit. Nu ska vi strax se lite "Game of Thrones", barnen har dock inte somnat än... 

De ligger i sängarna iallafall, här är söt-tjejen i väntan på kvällsfikat. Lite roligt kort! =D  Nu har de ledigt fyra dagar! (Tiril var ju ledig idag också så fem för henne). 

Och shoppingen då? 
Jo, var på jakt efter en gul T-shirt till Kiron, han ska ha den till tema-avslutningen på skolan nästa vecka (de har ett tema varje läsår, som klasserna jobbar med tillsammans). 

Tiril fick välja en klänning som hon ska ha på förskolans gårdspicknick/uppvisning med sång! 

 Och jag fick en strandtunika som jag inte tänker spara till stranden, där är jag alltför sällan och den är för snygg. ;) 
M fick också ett armband som Tiril valde åt honom. Allt köptes på H&M.  Hela familjen nöjda. 
Nu blir det serie-mys!
Ha en fin kväll! 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...