torsdag 24 april 2014

Recept Krämig pastagratäng med oliver och bacon, och lite filmer...

Hej!
Ännu en ledig dag har rusat förbi!
Idag har jag bla. suttit och kikat på lite semester-roligheter, tiden går fort då verkligen även om vi inte bokade nåt än.
Satt ute och läste lite i solen, men lika varmt som i förrgår blir det inte tråkigt nog, detta blåshål!
 
Dagens middag blev detta:  
 KRÄMIG PASTAGRATÄNG MED OLIVER OCH BACON
4 p kokt pasta
1 gul lök i skivor
1 paprika i bitar
200 g skinka/kassler
100 g bacon i bitar
125 g mozzarella
2,5 dl grädde
125g cantadou färskost vitlök
1 dl svarta oliver
Några skivor ost
Paprikapulver
Provencalska örter
salt, peppar
Lägg avrunnen pasta i smord ugnsform. Stek skinka, bacon och lök tills löken mjuknar lite, lägg i paprikan mot slutet. Klicka ner färskost och grädde, rör tills det smält. Krydda med paprikapulver och örter, låt koka ihop ett par minuter. Smaka av med salt och peppar, häll röran över pastan. Lägg ner oliver och rör om. Skiva över mozzarella och lite vanliga ostskivor. Gratinera i 225 grader varm ugn 10-15 min. Mums!
 

 
På Willys hade de fina Hortensia till bra pris...Nu är påsken borta, både skönt och tråkigt!
 
Haha sådan far sådan son eller? Kiron har fått använda min gamla mobil för att spela lite spel nu när vår surfplatta har en spricka...
Blivit lite film ikväll, först Basil Mus med barnen, och sedan såg jag och M lite action, "Escape Plan" med gamla broilersen Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. Faktiskt riktigt spännande!
 
På tal om film så spenderade jag lite tid ikväll med att lyssna på youtube på gamla soundtracks/themes, ah så mycket underbar filmmusik och filmer det finns! Vissa ger mig välbehagsrysningar! Och jag måste verkligen se om lite gamla godingar igen mycket snart.

 
Imorgon åker barnen till farmor för två nätter! Barnvaktshelg!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...