onsdag 16 april 2014

Påskpyntat klart och pysslat mer!

Ja, ännu en soft och skön morgon, uppskattat av både mig och barnen. Skrota runt i pyjamas länge gillas. ;)
Men från och med idag så räknar vi Tiril som frisk, så imorgon blir det skola för Kiron. Är mest en skoj och pysseldag som det verkar, kan vara kul för honom, sen har han ledigt i över en vecka!

Imorgon får vi även besök av min svärfar och hans fru, som vill gratta mig (jag fyller ju på lördag men jobbar då). Sen ska vi iväg på påskmiddag hos mina föräldrar.

Idag har det blivit mer pyssel, mest för mig då. Dessa ägg har jag grejat med ett tag, lite pilligt papper att decoupera med så måste ta det i omgångar. Ett litet fågelbo på vardagsrumsbordet!
 

Och vi har pyntat påskriset, at last!

Där hamnade bla. dessa ägg. De övre är målade och sen har vi decouperat en bild på dem.
De nedre har jag decouperat med servetter.

Blir sakta men säkert mer vår här hemma, satte upp de nya vårgardinerna i helgen, men än ska mer till. Men nu är det i alla fall påsk!

Lite mer pyssel, dessa kakformar har varit klara länge men inte visat... Bara limmat ihop dem med superlim. Tre olika storlekar, den minsta är perfekt som äggkopp. Idén till detta såg jag först på instagram. 

Det sista pysslet för dagen blev en påskhare i juteväv, idén har jag sett på nätet, gjorde mall själv och sydde bara ihop aviga mot aviga, lämnade ett litet hål att peta in stoppning i, sydde sen igen det. Sydde på knappar som ögon, och gjorde en garnboll till svans som jag sydde på. Och ett jutesnöre runt halsen.  Lätt plätt. Jag måste nog sy fler. ;)

Här är veckans sena matsedel. Jag behöver inte laga så mycket mat denna vecka, inte hemma i alla fall men säkert på jobbet. ;) Levergrytan igår stod min mamma för, de kom hit med den i helgen, och imorgon ska vi ju äta hos mina föräldrar.

Ikväll blev det lite bakning igen, fick lite mersmak sist. Är ju kul att bjuda på nåt annat än köpekakor! Så en kardemummasockerkaka utan mycket kardemummasmak, schackrutor och kanelbågar blev det.
Ja så jag har hållit igång rätt mycket, landade i soffan sent och därför sitter jag där än, fast jag borde gå och lägga mig. Verkligen dags! God natt!

1 kommentar:

Maria sa...

Fina påskpyssel! Hoppas ni får vara friska nu!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...