tisdag 15 april 2014

Påskpyssel med barnen!

Inga kräkningar eller andra symtom (förutom trötthet igår hela dagen) sen igår förmiddag, och fröken är ganska pigg, ätit rätt normalt idag. Men vabbat har jag ju gjort idag ändå. Imorgon och torsdag har jag ledigt så det blir bara en vabbdag. 

 Idag har vi pysslat tillsammans, jag och barnen. =) De var med större delen av tiden iallafall, tills jag fick göra finslipet på slutet. ;) 
Dessa var de iallafall med helt igenom på, Tiril gjorde den röda fågeln, Kiron kycklingen, och jag påskharen. =) 

Bild från sidan, ni kanske kan se hur ni ska göra som. ;) Material vi använde: Toarullar, sax, superlim, färg, äggkartong, papper, spritpenna, tygbollar, fjädrar, plastögon och filt (kaninens ögon). 

Gjorde även dessa, av "inneräggen" i Kinderägg, plastögon, spritpenna, äggkartong, fjäder, styvt papper, tygboll och piprensare. =) Sax, färg och superlim. 



Och till sist några äggkoppar i äggkartong. Man klipper ut hörnen på äggkartongen, tillsammans med en "pip". =) Jag limmade på filt-kammar, målade äggkartongsnäbbar och ritade med spritpenna. 

Inspiration hittade jag på nätet i denna blogg, pinterest och hos en tjej på Instagram. =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...