onsdag 9 april 2014

Ett hedervärt sömnadsuppdrag. =)

Jahapp halva veckan gjord. Känner mig fortfarande låg, less och utpumpad. =( Undrar när man kommer ur denna svacka... Har iallfall ev. något roligt att se fram emot snart.

Idag när jag hämtade Kiron var han full av iver, han har fått flertal kulor av skolkompisar (vi har inte köpt några åt honom men borde kanske göra det, han har inte varit så intresserad tidigare). Nu ville han att jag skulle sy en kulpåse åt honom.
Sagt och gjort. Upp i syförrådet efter mellis, han fick välja två tyger (inner och yttertyg) och band. =)
Hjälpte mig att köra symaskinen lite också. ;)

Sen satt han och hejade på, kunde inte bli klart fort nog.

Blev paus för middag också men den blev klar innan läggdax. Han är såå nöjd! Kul att han ber om nåt sytt själv, nu när han är alltmer kräsen.



Lillfröken var trött idag, fick ett litet frispel över en leksak hon inte kunde hitta (troligtvis ligger den i bilen), men slocknade snart en stund nerbäddad, det var behövligt.
Nu ska jag hoppa i säng jag med. Mattias hade dundrande huvudvärk när  han kom hem från jobbet och vilade mest, så  han var inte mycket till sällskap idag. Igår var jag i säng redan 21 för en gångs skull, även om vi läste en timme till efter det. Men idag kände jag för lite TV... Jag har suttit och slötittat på "Trinny & Susannah stylar om Sverige" och sen "Drop Dead Diva" på Netflix.
God natt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...