torsdag 6 mars 2014

Doktorsbesök, decoupage och nytt i sovrummet!

Den här dagen har det varit fullt upp nonstop! Hann bara äta frukost så hämtade pappa upp mig, fick lifta med dem till sjukhuset i Sundsvall då de ändå skulle dit nästan samtidigt som mig. Innan besöket hann vi med IKEA och Rusta också. =)
Besöket gick fort. Doktorn kikade på foten och hur jag gick och så, klämde och kände. Jag ska köpa en större pelott-sula, och om det inte blir bättre (eller fortsätter bli sämre) så ska jag kontakta vc. för kortisonspruta. Jag påtalade att vårdcentralen inte hört talas om denna kortisonsprute-metod vid mitt sista besök, men då sa han att de fick skicka mig tillbaka till ortopeden isåfall så fick de hjälpa mig. De vill inte ge kortison än då det är risk att det förvärrar mer än hjälper då jag nu fortfarande har långa perioder symtomfritt, eftersom fettet kring nerven som klämmer då kan försvinna. Och operation kan ju också förvärra. Så jag får väl hoppas på det bästa då. =/
 
Här är vår nya läshörna i sovrummet!
Satte upp vår lilla tallrikshylla där med, med lite nypysslade decoupageburkar.

Så här såg tallrikshyllan ut före, nåt år sen vi köpte den nu och målade den i somras, väntat på rätt plats. =P
 
Och i motsatta hörnet satte vi mormors gamla fåtölj som behöver kläs om, men tills vidare pryds den av den fina pläden vi köpte igår. Fällen köpte jag idag på IKEA.

Såhär blev decoupage-pysslet! Barnmatsburkar med omslagspapper och jutesnöre...!

Ett Pringlesrör jag målat fick lite ros-servett och jutesnöre, och blev mer förvaring till syrummet.

Och två vanliga burkar med omslagspapper, spets och jutesnöre, fylldes med lite kaffebönor och blev nya ljuslyktor.
 
Här är lite handlat idag, smått och gott både pyssel och dekoration. =)
Kom hem lagom till middagsdax, sen har jag märkt upp lite kläder till bytardagen, är ju nästa helg!
Fått lite depp igen, men vi har myst med Supernatural och Game of Thrones ikväll.
I helgen är det nattjobb!


1 kommentar:

Maria sa...

Åh vad fina myshörnor du ordnat! Blev ju jättefint med decoupagepysslet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...