måndag 20 januari 2014

Veckomatsedel v. 4, och lugn dag.

Soft dag. Fick inatt sova hela natten, var ett tag sen så jag blev förvånad när det var morgon och jag inte vaknat nånting under natten!!! =D
 
Läst lite, grejat med tvätt och diverse hemmasysslor...barnen har lekt både inne och ute. M testade att köra snöslungan idag men det var ingen bra idé för han har haft så ont sedan så det blir fortsatt min syssla det med. Han vill så gärna men det blir för mycket, och tjurig är han med...
Jag har hunnit sy litegrann, välgörande!
 
Tengil tyckte att Kiron skulle ägna sin uppmärksamhet åt honom istället för åt Wii-spelet, haha!

 
Den här veckan jobbar jag 4 kvällar... så 4 kvällar äter jag alltså inte middag hemma, eller lagar mat. Men vi gör det enkelt för M! ;) 
Här är veckomatsedeln för v. 4!
Måndag: Fisksoppa med curry och vitlöksbröd (hela familjen tycker om det!!)
Tisdag: Fryspizza (Jag jobbar kväll)
Onsdag: Panerad vitfisk och potatis (jag jobbar kväll, lagade fisken idag)
Torsdag: Chicken Nuggets, strips och sweet & sour-fraiche.
Fredag: Jalapenôburgare (lägger nog ut recept senare)
Lördag: Falukorv och mos (jag jobbar kväll)
Söndag: Ärtsoppa (jag jobbar kväll, fått ärtsoppa av min mor. =) )


Vi har ägnat kvällen åt att se på tre avsnitt av underbara "Supernatural". Alltid mys med den serien!!!
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...