söndag 12 januari 2014

Några listor om mig!

Eftersom jag jobbar natt så kikade jag upp några listor igen för att roa mig en stund i stillhet, hoppas ni orkar läsa, inte alltför långt! =) Kram!

HAR DU?


Folköl i kylen : Ja, ofta.

Något husdjur : 2 katter, fiskar och en eldbukssalamander

Någon favoriträtt : Spaghetti och köttfärssås. God lax och sås är också himmelskt.

Puder på dig : Sällan.

Några framtidsplaner : Vore kul att ta körkort så småningom?

Någon sjukdom : Inte vad jag vet.

Gymkort : Nej, bara biljetthäfte på badhuset.

En homosexuell kompis : Mer bekant, gammal nära vän.

Duschat idag : Ja. Eller ja, nu är det ju igår. ;)

Någon kompis som snarkar : Haha min make!

Någon vän som spelar i ett band : Ja.

Någon som förstår dig : Ja, olika människor på olika nivåer.

Något beroende : Kärlek?

Fikat idag : Fikat mackor, inget slisk.

Nagellack : Nej, det får man inte ha med mitt jobb.

Någon vän som bor i ett annat land : Ja, inte nära vän men Ms bror och fru i USA.

VEM?

Avskyr du : Ingen.

Delar du mest minnen med : Min man.

Längtar du mest efter : Min familj

Stör du dig på : Hmm? Inskränkta människor stör mig alltid.

Gosar du med : Min kära make och barnen. =)

Lagar mat : Jag, nästan jämt, men maken har blivit mycket bättre på det han med.

Diskar : Diskmaskinen, men jag tömmer den nog oftast, eftersom jag är hemma mer.

VILKEN?

Tidning läser du : Tidningen Ångermanland när jag är på jobbet. Aftonbladet och TÅ ibland på nätet. Annars magasin som Vi föräldrar och 101 nya idéer som jag prenumererar på.

Buss åker du oftast : På vardagar när M jobbar och  jag och barnen ska iväg till vårdcentralen eller dylikt, nr 24 eller 39:an. =).

Dag fyller du år : 19 April om datum menas. Annars en lördag i år, påskafton.

Årstid föredrar du : Sommar!

Stad är du uppväxt i : Stad?? Bollstabruk är en liten ort. ;) Men den var härlig att växa upp i!

VAD?

Gör du nu : Mellan ronder på jobbet. Ska äta en banan och sen gå ronda.

Gör dig till en bra människa : Empati, kärlek och lojalitet.

Vill du arbeta med : Trivs med mitt jobb men vore kul att prova på NÅGOT annat yrke, tex. på kontor eller bibliotek, älskar lukten av böcker!

Är roligast just nu : Mina barn.

Har du på dig nu : Arbetskläder som jobbet tillhandahåller, en del skulle kanske kalla det "scrubs" ;)

Har du för smink idag : Mascara ögonskugga och kajal, och lite täckkräm för ringarna under ögonen. ;)

Läser du för bok : Just nu "Twilight-New Moon", ville läsa serien på engelska.
  Tio fakta:
1. Hemstad/ort: Härnösand

2. Hårfärg: Trefärgat, från mörkblond till ljusblond.

3. Längd: 175 cm.

4. Frisyr: Halvlångt litegrann uppklippt, hästsvans nu på jobbet.

5. Ögonfärg: Grönbruna

6. Skostorlek: 39.

7. Humör: Lite lågt.

9. Civilstatus: Gift.

10. Körkort: Nej.


Tio saker, det här eller det där?


1. Kärlek eller pengar?: Kärlek!!

2. Vin eller öl?: Åh vad svårt, gillar båda...Men rödvin!

3. Dag eller natt?: Dag tror jag. Båda är bra på sina sätt.

4. One night stand eller förhållande?: Förhållande, always!

5. Tv eller internet?: Internet? Ser TV på internet, haha!

6. Pepsi eller Cola?: Coca-Cola.

7 Vild fest eller romantisk hemmakväll?: Romantisk hemmakväll, men visst är det kul med en liten fest ibland.

8. Färgfoto eller svartvita?: Båda!

9. Telefonkontakt eller face to face?: Face to face. Tycker INTE om att prata i telefon.

10. Vänster- eller högerhänt? Högerhänt, men är duktig med vänstern också. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid kul med listor, fast de flesta svar visste jag redan svaret på vid det här laget ;-).

lånar listan, det var länge sedan jag gjorde nå't sån't =)!

kramisar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...