tisdag 7 januari 2014

Inleder med kräk-vabb, och fonduekväll!

Hej på er!

Ja nu har vi inlett året med sjukor igen... I lördags när vi var och grattade Theres kräktes Kiron! =( Blev inget mer och inte heller på söndagen så vi tänkte att det nog var för att han ätit så mycket socker och i princip inte mycket annat under dagen, han har en svår period med mat nu igen...
Därför gick vi till Wusch´s fondue-middag på söndag. Hade en trevlig kväll, tar tid att äta fondue, aldrig ätit det förr, men man blev mätt!!! Var både oxfilé, fläskfilé, kyckling, svamp och paprika att doppa, bröd och ost-fondue, olika såser, potatis och sallader till det. Puh!  =P
Vi gick hemåt kring 22-tiden. Duschade bort stek-oset och lade oss och såg varsin serie. ;)


Här är nån som vill ha snö, vilket tråkväder vi har?!! Regn regn regn, så jäkla trist fast jag inte är nån snöfantast. Barnen vill ju leka i snö!

I alla fall, igår måndag efter lunch kräktes Kiron igen, 2 gånger... Han var också hängig efter det, förståeligt. I alla fall hoppas vi verkligen ingen annan blivit smittad!!!

Idag har jag ju varit ledig eftersom skola och förskola haft planeringsdag. Men även inatt blir jag ju hemma och vabbar då... Kiron har varit mycket piggare idag och barnen har härjat här hemma, kompensation för gårdagen?? Jag själv har inte gjort så många knop, arbetat undan lite nödvändigt bara. Jag har inte sytt på över två veckor, snart tre, jisses... Får se om det blir nåt imorgon kanske.
Vi har utökat vår "träningspark", hehe Mattias slog till på en begagnad träningscykel för att kunna träna knät bättre. Dags för operation igen om några dagar vet ni!

Mattias har jobbat första jobb-passet idag. Både hann och jag var trötta mörtar ikväll, jag var sugen på ett varmt bad men orkade inte göra i ordning det så det blev dusch istället. Lat!
Nu ska jag kanske se lite "The Originals". God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad ska man säga, ni verkar ju åka på det ena efter det andra hela tiden. men skönt om det bara är Kiron denna gången då!

lat för att du inte tar o tappar upp ett bad? jag har iofs ont o tycker det är enklare att tappa upp ett bad än att ta en dusch så jag badar ofta=)

Jag älskar fondue och det ni åt såg gottgott ut!

hoppas verkligen att operationen går bra!

kramisar!

solokatt76 sa...

Stackars er! =( Att ni aldrig får vara helt friska..

Mmm fondue är ju så mysigt! Och gott!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...