söndag 24 november 2013

Mycket göra i helgen!


 Så har ännu en helg gått! Haft mycket göra denna helg så den har gått ännu snabbare...
Förkylningen knallar på, fortfarande ont i halsen men ingen mer feber. =)
Igår invigde jag min nysydda oversize-tröja, jätteskön att mysa runt i !

Vi var iväg på Erikshjälpen och ICA en sväng, veckohandlade och kikade på lite julpynt.
På ICA köpte jag tre av dessa jute-korgar, en har jag nu plädar i och två har jag hängt i syhörnan och förvarar pågående projekt i. =)
Och på Erikshjälpen blev det två söta ljuslyktor som jag ska spraymåla...

På kvällen var vi bjudna på middag hos familjen Horn, de firar att de bott här i ett år nu (tiden går fort!). Tjälknöl, hasselbackspotatis, vitlöksstekta morötter och god sås. Mmmm! Och så lite efterrätt, och avec med glögg, pepparkakor och lussebullar. Blev också lite lekar. =)

Idag har det blivit lite julfix, så smått pysslande av dekorationer, och sömnad av gardiner till kök och vardagsrum. Så nu är det bara barnens rum kvar att byta i. =) Och imorgon blir det mer pynt och kanske även adventsstakarna och stjärnorna åker upp inom nån dag, jag jobbar ju kommande helg.
Kommande vecka väntar (förutom lön! =D) 4 kvällar med jobb, 2 morgnar med jobb (en delad dag, ledig måndag och fredag), hygienutbildning,  och sen ska jag också gå och se "Grottmannen" med arbetskompisarna. =)

Ikväll har vi suttit och myst till "Monsters University". Nu är det bara jag vaken, vet inte om jag ska se klart Vampire Diaries-avsnittet jag fick bryta igår, eller om jag ska krypa till kojs?
Jaja, god natt i alla fall!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Det är ett väldigt julpysslande runtom i Sverige om man får tro Facebook och bloggar. Jag nöjer mig än så länge att bara titta på hur fint ni andra gör ;-)

Jättesnygg oversize tröja!!

Krya på!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...