onsdag 27 november 2013

Advent i vårt hus, och ont!

Ja den här dagen blev inte som tänkt. Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag sådär ont i foten igen, som jag haft tidigare. Hoppades att det skulle bli bättre under natten men inte alls, kunde knappt stödja på foten imorse, känns som om nån kör en spik in i trampdynan, förj-ligt ont!!
 =( Jag blir hemma ikväll och imorgon bitti. Har ringt VC, men de ansåg nog att om  jag haft det till och från i åtminstone 7 år så var det ingen brådska nu heller, så jag fick tid den 19 December!! Jaja. Får bara hoppas det ger med sig snart. Har i stort sett hela dagen suttit på soffan och kikat på datorn, varit dödstrist verkar dottern tycka. ;) Men jag har iallfall fått lite sånt där halvt nödvändigt gjort, lite administrativt med AlvElida m.m.
Kursen som jag skulle gått på idag blev inställd, var väl tur i oturen ändå. Hade nog kunnat gå på den i alla fall eftersom jag skulle få åka med bror och man ju sitter still där, men nu behövdes inte det heller.
 
Här är vår advent!! =) Mer pynt blir det närmare jul.
 
Vi har väl inte visat sovrummet riktigt sen det tapetserades om? Här är lite kvälls-och-dag-bilder.
 
Vi ska måla om både sänggavel och sängbord troligen, eller om vi säljer gaveln och tar nån av de gamla dörrarna jag har stående till gavel, vi får se. Samtidigt känns det lite typiskt också... =) Men vitt blandat med mörkt trä vill vi ha.
Ska också hämta nya sänglampor hos mamma och pappa, lite ljusare som bättre funkar till tapeterna.
 
 
Är ju inte helt klar med piffet heller i sovrummet än, tavlor har inte kommit upp, nån hylla och väggljusstakar likaså.
Nej, ska se om man kan få ihop lite middag till familjen. Har ont i ena skinkan och vaden också, felbelastat idag pga. ontet! Haha bara skrutt med tanten...

3 kommentarer:

Maria sa...

Fint ni har det där hemma..har ju sett alla kort på instagram och FB också...
Jobbigt med foten, hoppas det går över då om du ska behöva vänta så där länge!! Tyvärr tror jag väntetiden inte är så mycket kortare nån annanstans heller...annars måste du ju ringa igen och få en akut tid!

Kram

Anonym sa...

så fint ni har det=)!! själv har jag bara kommit halvvägs med julstöket, tänker att det är långt kvar till jul.

tapeterna var ju jättefina!!

kram

Anonym sa...

va snurrig jag är, glömde ju skriva om din värk. du har inte hälsporre? för det ska tydligen göra jätteont som att man har en spik i foten. verkligen jobbigt att du inte får komma in tidigare när du inte alls kan belasta foten!

ta hand om dig! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...