måndag 28 oktober 2013

Rum med saliga blandningar, och veckomatsedel v. 44.

En ny vecka startad, snart är det november, huu vad det går fort!
Idag var ju både fritids och förskola stängda för planeringsdag. Kiron fick följa med en kompis till Technichus och busa lite (var tänkt Murberget men de har tydligen stängt på måndagar). Under tiden gjorde jag och skruttan en smulpaj med äpplen, och la in lite tvätt i skåpen m.m...;) Det kom förbi en tjej och köpte Tirils gamla bilbarnstol, skönt att den blev såld snabbt. M kom och bytte av mig till jag började jobba. Imorgon blir det tidig dag för hela familjen, sen är jag och barnen lediga tillsammans onsdag och torsdag.

Igår sorterade jag bland barnens leksaker, slängde sånt som var trasigt och liknande och bytte plats på en massa, så att tex. alla bilar är samlade osv. Var ju ett tag sen jag visade barnens rum...Kirons rum behöver en uppfräschning med nya tapeter och lite ny inredning... Just nu är det en blandning av saker sen han var bebis, och "storkille" som han är nu.


Tirils rum har sakta men säkert gått från det ursprungliga retro-temat som bebis, till mer och mer roooosa! Som ni ser är det ett litet rum och trångt om plats...





Och lekrummet, ja det är som det är, pysselprylarna pöser över. Vi behöver köpa till alla rum; förvaring förvaring förvaring!


Här är denna veckas matsedel!
Nu dyk i säng och varva ner med slutet ur "Hungerspelen 2-Fatta Eld", (sjuuukt spännande böcker!!!!) , haha kanske för spännande nedvarvning men...god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

så fina rum dina barn har ändå!! mina barn delar på en yta som säkert Tiril har så det är himla trångt o mycket hamnar i vardagsrummet...

jag vet hur det är, man kommer sig inte för att sortera undan de gamla leksakerna ibland.

skönt att du är ledig i två dagar. njuuuuut!!

kram kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...