torsdag 12 september 2013

Middagshopkok, och nedstämdhetskurer!

Idag fick Kiron gå på skolan, och allt hade gått jättebra. Han är inte så förtjust i att fotas, men till slut så hade han väl fastnat på bild han med.
Jag och Tiril har ju varit hemma. Städat lite, sytt lite...
 
Dagens middag blev ett lyckat hopkok. =) Jag blandade matyoghurt, chilisås, sweet chilisås, hackade oliver och jalapeños. Kryddade med paprikapulver, vitlökspulver och vitpeppar. La laxfiléer i en ugnsform, kryddade dem med citronpeppar och bredde över röran. In i ugnen runt 200 grader tills de var klara. Åt till potatis och broccoli! Jättegott!! Barnen fick "rena" laxfiléer då de alltid ratar i stort sett alla såser, förutom smörskysås som jag brukar fixa till deras lax. ;)

Sen barnen lagt sig har jag hunnit med en liten cykeltur ner på Willys, kände att jag behövde komma ut en sväng, suttit inlåst i vabbträsket i 2-3 dagar... Skönt med kvällstur! Känner mig lite låg för tillfället, ingen speciell anledning, men det är skönt att kunna ta till beprövade kurer, som en av favoritfilmerna...
 Skönt med fredag imorgon och att få hinna umgås lite med min kärlek! Den bästa för att få mig på bättre humör!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...