torsdag 15 augusti 2013

Måndag till Torsdag hinner man med en del!

 Ja här rusar dagarna på i snabb takt! Vi har ju varit hemma sen söndagskväll, och har hunnit med en del sen dess...
På måndag var det Kirons första inskolningsdag, jag var med honom fram till lunch sen var han själv fram till 14.30, och han har sedan varit själv 9-11.30 tisdag och onsdag (idag fick han vara ledig), skönt att kunna mjukstarta lite sådär. Han verkar trivas ganska bra.
 Vi har haft mys med middag framför TVn, för en gångs skull, hela familjen garvade till Scooby Doo 2...

Det har gjorts halsband och pärlplattor...
 Jag har börjat rensa och inventera barnens garderober, snart dags för bytardag, Lördag den 24/8 på Parketten!
Köpt nytt regnställ till Kiron... ICA Maxis.


Och barnen har fått nya gummistövlar, från Coop.

Vi har också slagit till på en utemöbelgrupp i trä, ska slipas upp och målas om. 300 kr känns som ett rimligt pris. ;)
Äntligen sett "Beatiful Creatures", jag läste ut boken för några veckor sen, men jag måste säga att filmen var en besvikelse, de har strukit och ändrat för mycket ur boken. =(

Igår kväll blev det lite spontan grillmiddag med grannarna! En massa gott!

Horns har börjat jobba igen så de bröt upp före oss andra, men Wusch har fortfarande ledigt och för oss blev det lite Wii-spel, olika sporter, ah vad roligt, snacka om att man skulle behöva en dusch efter diverse cykel och kanot-kamper!

Jag bowlar!

Och idag har äntligen barnen fått bada igen, jättevarmt och skönt, hoppas på några fler sommardagar! Tiril har pratat om att bada varje dag sen vi kom hem, men det har inte varit passande väder...
Nu ska vi skörda lite vinbär, och fortsätta måla på mina projekt så man blir klar denna sommar....

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, låter verkligen som att ni hunnit med massor av saker de senaste dagarna! fina stövlar o regnställ=).

skönt att det går bra för Kiron också.

Beautiful creatures som jag tyckte var så bra!! men jag har iofs inte läst boken så;)

kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...