onsdag 15 maj 2013

Sopbilar och eldbukssalamandrar!

Onsdag, en mysig dag är till ända. Har dock haft mycket huvudvärk idag och tror det till stor del beror på att jag känner mig rätt stressad för tillfället och sover dåligt...
Men det har ändå varit en bra dag. Imorse på väg till förskolan fick barnen se på sopbilen in action, Kiron var överlycklig, han är ju bestämd på att bli renhållningsarbetare när han blir stor! ;)
Att hans avdelning på förskolan sedan for iväg på eftermiddagen för studiebesök på brandstationen gjorde ju inte direkt dagen sämre för hans del heller!;)

 Innan skolan hann jag snabbsy ny gardin till Kirons rum (med Bilar, fast han blev inte helt nöjd då inte Finn McMissil var med på tyget...) Sen skola som sagt, härlig men blåsig promenad ner. Huvudvärk hela tiden, tur jag var på bra humör trots det...
 
M plockade upp mig, vi åt snabbmat; rester ifrån frysen, innan vi for och handlade nödvändigt. Tiril fick kalasinbjudan i brevlådan idag från Wilma, och hon var beredd att springa iväg på kalas direkt, haha! Men nästa helg blir det, 2 kalas har vi nu inbokat då, både lördag och söndag.
 
Vet inte om ni har koll på att vi förutom katter har ett husdjur till, min eldbukssalamander som jag haft sen jag fyllde 15 (dvs. 17 år nu), hade en till men den dog för 3-4 år sen. Pratar ju inte direkt ofta om pyret här i bloggen, men Black Jack heter sötisen och lever sitt stilla liv i still "aqua-terrarium" förutom då och då när vi känner för att hålla honom en stund. =) Här kan ni läsa mer om eldbukssalamandrar! http://reptiler.ifokus.se/articles/4d714e1ab9cb46221d0611d2-skotselrad-eldbukssalamander


Ikväll har vi haft lill-lördag och sett på film, "Grabbers", riktigt kul var den!
Nu sova, alldeles för sent och alldeles för trött!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...