torsdag 18 april 2013

Torsdagen, matlistor och lite pyssel.

Imorgon är jag ledig, och ja, då är det min födelsedag. =) Lär väl inte bli så mycket firande men lite besök vet jag att jag får. 

Idag efter jobbet var vi på möte med habiliteringen och fick lite kognitiva hjälpmedel till Kiron, för att underlätta lite med tidsuppfattning och övergångar från en aktivitet till en annan. Känns bra!

Mattias hade glömt ta fram kycklingfilé ur frysen så det blev istället snabbhandling direkt efter vi hämtat barnen, och sen hem med enkel snabb och god middag, tonfisksallad! Mmmm! 
Denna vecka har vi inte direkt haft nån veckomatsedel, men vi har ätit Pytt i panna och ägg, köttbullar och mos, Kycklingburgare och makaroner (M och barnen när jag jobbade kväll) och idag tonfisksallad. Imorgon blir det hemgjord pizza, mitt val. =) Och i helgen ska familjen äta färdigköpt lasagne ena dagen. Jag äter inte hemma utan tar med mig matlåda eller äter pedagogisk måltid (betalar liten summa och äter med våra brukare) på jobbet. 

Förra veckans matsedel kan ni se här, det mesta stämmer men lite si och så med matlagningsorken då... 

Kiron hade gjort en så fin robot idag på dagis! 

Idag dök mina nya "AlvElida"-prylar upp i brevlådan; en anteckningsbok att skriva upp tillklippta plagg och annat i, en nyckelring och en massa visitkort/tags att sätta på plaggen. =) Allt från Vistaprint, de har ofta erbjudanden på tex. visitkort. 
Sist men inte minst vill jag bara ge er heads up om att det är bytardag/barnloppis i Säbrå på lördag, för er som inte vill missa det! Får se om jag går, börjar jobba kl. 13, är inte direkt nåt jag behöver men det är ju en stor loppis och brukar vara kul... 

Nu ska jag kika på lite "Vampire Diaries" innan läggdax. Pöss! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...