söndag 28 april 2013

Svischad söndag och recept på Krämig chorizogryta!

Söndagen har bara svischat förbi!!! Vi fick lite sovmorgon, men natten var lite sisådär vad gäller sömnen så det var välbehövligt! 
Frukosten intogs ute i uterummet, härligt nu när solen värmer upp det!! 
Har städats, hämtats hyllor vi köpt på facebook, sopats gårdsplan...Och lagats rätt så god middag. =) 
Blev lite skåprens idag, man tager vad man haver; 

KRÄMIG CHORIZOGRYTA MED SVAMP
1 pkt chorizo i slantar
ca 1/2 pkt vanlig grillkorv till barnen, slantar
1 paprika i bitar
1 brk svamp
500 g tomatkross
Lite kokt broccoli
2,5 dl matlagningsgrädde
Salt, Peppar,
Vitlökspulver, Paprikapulver, Chilikrydda, Provencalsk örtkrydda
Jag stekte korvarna, paprikan och svampen en stund tills vätskan kokat in. Kokade under tiden broccolin.

  Hällde i tomatkross kryddor och grädde, och även den färdiga broccolin. Lät det puttra på en stund medan couscousen blev klar.  

  Gott! Blev lite milt, men jag kryddade mindre med tanke på barnen också så... =) 

Ikväll var vi iväg till familjen Fahlén och grattade Molly, hon fick Melodifestivalskivan av oss. =) Jag fick också present av dem, fina muggar, skål och smaksatt kaffe vanilj/kola! Nice! Tackar!
Imorgon är barnen lediga från förskolan då den är stängd för planeringsdag, jag jobbar kväll så M kommer hem tidigare och byter av mig så jag kan gå på jobbet. ;) 
Nu ska vi se klart filmen vi började på igår! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...