tisdag 23 april 2013

God mat och fint besök!

Hej!
Ännu en dag som bara rusat förbi i en takt som man knappt hinner med, förstår ibland inte vad jag gjort på dagarna... Idag har jag i alla fall när jag tänker efter fixat lite sånt där nödvändigt som lätt hopas, varit på överskolningssamtal för Kiron på förskolan (trevlig "fröken") , myst med skruttan, och  klippt till lite till sömnad. Barnen har grävt upp maskar och gungat bla.
Till middagstid fick vi också besök av Marianne som kom åkandes med tåg från Ö-vik! =) Hon åt middag med oss, god Fjällskavsgryta som jag rekommenderar, recept finns här!!! Jättegott med det rökiga köttet i Fjällskaven. Vi bytte tranbär/Berberis mot lite lingonsylt.
Marianne kom med väskan packad med presenter!! Vi fick en gottepåse med citronolivolja, fikonmarmelad, och 2 spännande hårdostar! Mmm nu har vi ju gott laddat för helgen! ;)

Vi fick också presentkort på Åhléns i julklapp, hon bytte vår förra klapp (dubblett).
Kiron visar Marianne lite gris-spel...
 
 Tiril fick också present i efterskott!!
 
 
 
Hon fick så fint, en Matbox från Blafre och en söt Lilla My-handduk från Finlayson! =)

 När M skjutsat Marianne till tågstationen igen så satt jag och barnen och kikade på Youtubefilmer med tåg som ankommit/gått från vårt resecentrum här i Härnösand, och det vinkades febrilt till tågen från Tirils sida. =)
 
Nu ska jag i alla fall börja se lite film, fått hem från Lovefilm, "Allt för min syster", vet att den gått på TV flera gånger men jag missar den jämt... tyckte det var lika bra att lägga på hyrlistan så jag fick avklarat att se den nån gång, den verkar känslosam...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...