torsdag 21 februari 2013

Det blev värre.


 Inatt blev det inge bra sömn...Tiril hostade mycket och det blev en del spring. =( Så hon och jag låg till 9 imorse när killarna gått till jobb/förskola. Men ändå var man supertrött. Och jag såg direkt på henne att pigg var hon verkligen inte idag, hon skakade i feberfrossa lilla stackaren. Sen har febern varit mellan 38,8-39,1 hela dagen, den lägsta tempen trots alvedon. Och mycket hostig och slemmig, hostat så hon nästan kräkts. Lilla stackars skruttan min. Hon har velat vara mycket nära mig, så mycket har inte blivit gjort här hemma, men det är ju bara gilla läget och ge den närhet hon behöver. Vi har vilat intill varandra, jag läste en stund. Hon har suttit/legat bredvid mig i soffan och sett lite film...Ja, vad mer? Försökte få henne att sova en stund men hon hostade så mycket.
När M kom hem (han kom hem tidigare för det brann på hans jobb idag!) så hann vi dammsuga och städa undan lite. 

Jag ringde VC kring 15.30, och M och Tiril for iväg för koll. Hon fick Ventoline, Mollipect och Ery-Max penicillin utskrivet, och vi får också ge Lepheton som vi redan hade hemma (ej i kombination med Ventoline). Usch stackars lilla gumman! 

Middagen blev köttfärsbiffar med potatis och paprikasås. Var gott!
Ikväll fick vi besök av min vän Lena som är hemma från Norge, surrat en massa  och fikat lite. 

Har ju glömt visa Tirils present från farmor, en smink/hårdocka, och en garderob till dockskåpet. =) 
Nu ska jag hoppa i säng och hoppas på mer sömn inatt. Godnatt på er! 

1 kommentar:

Catarina sa...

Stackars Tiril! Hoppas hon piggar på sig snart!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...