tisdag 25 december 2012

Julafton och juldagen firande med min sida av familjen!

Igår firade vi härlig julafton hos min syster Maria med familj, mina föräldrar och syskon med familjer var alla där. Vi blev alltså ett bra gäng, 17 st om jag räknat rätt.
Här lite Kalle Anka, alla kusinerna samlade och några vuxna...=) Haha var mest vuxna som satt och såg hela, och kunde replikerna i förväg!
 
 
Sen var det middagsdax!
 
Kiron och jag äter god mat. =)
 
Firade syster Anki som fyllde år på Lucia, hon fick alla Twilight (utom den sista)  av oss.
 
Tiril var "mammig" mot moster Marias gamla tomte.  I sin julklappsklänning. =)
 
 
I väntan på tomten....
 
Kommer inte tomten snart??
 
 
Äntligen dök han upp!
 
Tiril med en av sina klappar från oss; My Little Pony som kryper och pratar!
Mer klappar och tomtenissan Hannis.
 
Moa tog på sig rollen som julklappsutdelare efter att tomten måste gå vidare till nästa hus, han har ju inte tid att stanna för precis alla klappar!
 
Bror Johan med sin Kikki och söt-Robin med garaget han fick av oss.

Kiron öppnar klappar, och M som kommit tillbaka från sitt ärende. ;o)
Vi avslutade kvällen med film hos mina föräldrar, där vi spenderade natten.
 
Juldagen:
M fått ta hand om bebis igen, Tirils nya docka!
 
Kiron med 2 av sina julklappar, "Magisk" målarbok med pennor till, och sin space-gun.
Vi åt jul-lunch hos mamma och pappa innan kosan styrdes hem igen, jag började jobba kl. 16 idag.
 
Kirons klappar från min familj, familjen Fahlén och från oss;  4 Wii-spel, 3 filmer, 5 myror-spel, pennor och målarprylar, Legoplattor och lego, 2 T-shirts, byxor, onepiece, radiostyrd bil, lastbil och truck, Mina första fakta-bok, Yoo-hoo-gosedjur, Space-gun, Wall-E leksak, Wall-E klistermärken och Wall-E vantar och mössa. Fattas på bilden Cars-sockar, robot-scarf och Wiispel (till hela familjen).
 
 
Tirils julklappar från oss, familjen Fahlén och från min familj; "Pratande" docka med tillbehör, doktorslåda, 2 talande My Little Pony-bebisar, onepiece, mjukishäst, Yoo-hoo-gosedjur, 8 filmer, 1 Wii-spel, Duplo, Fur-real hund, docka med djur, stickad klänning, HK-dator, MLP-målarbok och MLP-bok. Fattas docksäng, växa-säng och julklänning.
 
 Själva fick vi fina julkort, söt tomte, fin "Fixa hemma"-bok, lottpaket (med lite vinst ;o)) och jag fick H&M-presentkort av M och han Synoptik-presentkort av mig. =)
 
Ikväll har jag som sagt jobbat 16-20.30. Nu är jag sen ledig till nyårsaftons morgon. =) Och än är ju heller inte julen slut!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...