lördag 3 november 2012

Kiron varit på Halloweenfest!

Hej på er!
Hann inte med nån bloggning igår, var låg och slut hela dagen och med huvudvärk, grejade lite och tog det lugnt bara, är förkylning som spökar, sådär jobbigt stadium då det inte är helt sjukt heller men tillräckligt för att vara riktigt besvärande! 
Vid 17 var Kiron bjuden på sitt livs första Halloween-fest hos förskolekompisen Elmer. =) Mattias och Kiron åkte dit medan jag och Tiril fick fredagsmysa lite själva.
Spiderman var kvällens kostymval.
 
Var ett riktigt pojk-kalas, en massa pirater, några Batman och lite andra filurer.
 
Det bjöds på middag, tacos, och glass som efterrätt!
 
Sen lite pyssel. Här har Kiron gjort ett skelett.
 
Och en fladdermus!
 
Såklart var det massa stoj och lek också, och musik/disco.=) Men det var också en jakt efter Gyllene Pumpans skatt!
För att få den så måste de mata pumpan med guld-ägg, som först måste hittas....
 
Ut i mörkret!
 
Hos hönsen kanske man kan hitta guld-ägg?
 
Jaa!!!
 
Guld-äggen fick de sen lägga i en skål, sen fick de lyssna efter ett ljud som de skulle följa. (Spännande!)
 
Till sist fann de skatten, godispåsar! =) De fick också varsin ficklampa som de sprang omkring och flashade med resten av kvällen, hehe.
 Nu ska jag snart iväg och jobba, kl. 13 börjar kvällspasset. Jag mår inte bra alls men ska göra mitt bästa. Fy sjuttton. Men när man väl är där brukar det oftast gå bra ändå, hoppas det trots att jag känner mig så matt nu. Och hoppas att jag inte smittar någon vårdtagare med nåt. Men det är supersvårt att få in nån vikarie på en lördagkväll ändå så jag har inte mycket val, skulle jag vara däckad av feber skulle jag kanske inte kunna göra nåt direkt, men nu är jag iallafall på benen. Är inte toksnorig heller, konstig förkylning...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...