måndag 22 oktober 2012

Huset invaderat av 0-8 åringar!

Igår var det då dagen D, dax för Kirons 5-årskalas med Wall-e/Rymdtema! Med 4 timmars sömn i kroppen efter jobbnatt blev det lite stress...;o) Men M hade dukat på bra! =)
 
14.00 var det magiska klock-slaget, 2 timmar framåt var det bara fika, stoj och bus! Hade en massa robotar, Spindelmän, riddare m.m. som sprang omkring! Totalt 16 barn i huset med småsyskon inräknat...!!!! Men allt flöt på mycket bättre än jag befarat!!
Kiron fick mycket fint, som massa Lego, målarbok, spel, StarWars samlargubbar, Spindelmannenprylar, film, och Bumblebee-mask (Transformers). =)
 
Mattias fina tårtor...;o) Beställde tårt-oblat via Tradera.
 
 
Stor-Robin och lillebror Albin.
 
Blåser ut ljuset!
 
 
 
 
Lite "Sätta knorr på grisen" för de som var lugna nog...;o)
 
Kalaset avslutades med skattjakt...Vi hittade en mystisk karta och godispåsarna var ju spårlöst försvunna!
 
Kartan ledde till den första ledtråden, en bild på var nästa ledtråd fanns, och så fortsatte det några "stationer".
 
 
 
 
Till sist fann de skatten!
 
Som ganska raskt åts upp av de flesta...;o)
Kl. 16 var kalaset slut. Min syster med familj var kvar en stund till, hade bla. med sig MASSOR med kläder och skor till Tiril efter kusinerna, jag ska kika igenom alla påsar ikväll...Kommer inte behöva köpa kläder i första taget, det lovar jag! Tack så jättemycket Maria!
Vi beställde sen pizza och när den intagits la jag mig och sov 2 timmar till...
 
Nu ska det bli skönt att va ledig! Ska ta mig ett glas vin ikväll, blir liksom min helg detta. ;o)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...