måndag 3 september 2012

Bytardag Brännaborg höst 2012, färgbad igen och gamla katter...

Förkylningen kämpar vidare och jag med. Ibland känns det bättre och ibland sämre...men den här dagen har iallafall rusat förbi!
Mattias var ner till vårdcentralen för ny omläggning, och fick veta provsvaren. Han har åkt på infektion i benet, inte i själva såret utan inuti.=(((
 Eftersom han opererades på ett annat sjukhus så ville inte vårt VC ta beslut utan han ska boka en tid till Sollefteå.  Han har inte fått tag i dem idag, men ska försöka igen imorgon bitti. Jag hoppas att det är nåt som går att göra nåt åt snabbt!
 
Tänkte visa vad jag köpte på bytardagen i lördags: =)
Till Kiron från vänster: En jättefin drak-tröja, en Star Wars pyjamas, rutiga twill-byxor, snygga Detroit-jeans, och röda "prassel"byxor, alla fina såklart! Till Tiril en grå fjäril-tröja, en jeanskjol, en volangkjol och ett par svarta tights. Och till kusin-Robin hittade jag en ny heltäckande haklapp/förkläde.
Förutom det en gardin med disneyfigurer till mig, en liten hundkoja med 2 hundar till Tiril, en robot till Kiron, en speldosa till oss (hade likadan med annan melodi till barnen som bebisar, skulle vilja att de fick varsin), 2 böcker och en My little Pony-DVD. =)
x
Och förutom detta fyndade jag också en stor radiostyrd robot-Dinosaurie som Kiron ska få i födelsedagspresent. =) DVD-filmen ligger där för att visa storleken.
Häromdagen lekte jag med färgning igen! Dessa 2 tidigare vita plagg hade fått små svaga men dock synliga fläckar, men med ett rött färgbad så syns inte fläckarna längre! Den ena är en bolero till mig (visst blev den julig?) och den andra en brunrandig tröja till Tiril (arv efter Kiron).
Jag färgade förutom dessa också en re-do-tröja som fått en trist dassig vitfärg, den tröjan ska Kiron få när den är klar.  
Till sist tänkte jag visa att katterna uppskattar sitt arv efter svärfar och Carinas katt Jojje, som blev riktigt gammal men fick lämna livet för nån månad sen. =( 
 Mattias familj skaffade Jojje när Mattias var runt 10-12 år, nu är han 31 ;o).

1 kommentar:

Anonym sa...

usch du får krya på dig så mycket!!

vilka fina fynd ni gjort=)
haha, en sån där dinosaur fanns på köp o säljsidan på fejjan, men jag tror Noah kan bli skrämd av en sån..funderar fortfarande på den. är ju bra födelsedagspresent precis som ni tänkt ha till Kiron=).

stackars M som sagt, hoppas de fixar till det så benet läker ordentligt någon gång!

var längesen jag var inne på din blogg känns det som, tiden o orken räcker inte helt till nu när jag pluggar. kram på dig!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...