fredag 14 september 2012

Äntligen helg! Kökssoffa, spidergirl och smulpaj...

Har jobbat morgonpass idag. Natten kändes oerhört kort, klockan ringde 5.45. Men upp kom jag...

Vi hämtade en kökssoffa vi köpte på Erikshjälpen igår, inte världens bästa väder för det, regn och blåst, men det gick. Är supernöjd med hur det blev i köket! Har tjatat på M sen vi flyttade in om att jag vill ha kökssoffa men trodde aldrig han skulle ge med sig. Men när han såg vad fint det blev hos våra bästa vänner så gav han sig. ;o) Har hållit utkik sen dess utan att hitta nån riktigt bra, men igår när jag jobbade hittade Mattias denna, till ett bra pris!
Vi får se om vi kanske byter till ett fyrkantigt bord igen...

Den är också utdragbar, så extrasäng om det skulle behövas!

Barnen har haft fredagsmys idag med moffabollar och "Marmaduke", som de tyckte var jätterolig, that´s a keeper!
Tjejen är inte bara prinsessa, hon är superhjälte också, såklart!

Förresten, alla vet väl hur man gör en vanlig smulpaj? ;o) Till dessa små tog jag runt 4-5 äpplen i en smord form (urkärnade och delade såklart), och kanske 4 rabarberstänger. Socker över rabarberna, och kanel och socker över äpplena.
 Till en pajform blandade jag 2 dl vetemjöl med 1 msk socker, sen la jag i 100 g smör i bitar. Blandade ihop till en smulig deg. Jag tog också i lite havregryn för extra krispighet. Smulade det över frukten (går också bra med bär, såklart!).
In i ugnen, 225 grader 20 min. Klart! Och gott!

Har sytt mitt första par kalsonger idag, till maken, hehe, fick sporren av en utmaning i en facebook-grupp...Rätt så nöjd!
Nu är jag nybadad och sitter med ett glas rött, vi ska se lite film, nästa Annika Bengtzon-film....
Imorgon har jag och Kiron tänkt gå på bio, första gången för honom. =)
Ha en härlig fredag!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Ursnygga!!

...Både soffan och spidertjejen!! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...