torsdag 23 augusti 2012

Kiron glasögon, alkoholförråd och nya kläder!

Imorse klev vi upp tidigt för att åka ner till ögonmottagningen i Sundsvall, Kiron hade en tid bokad där... Efter mycket om och men, kollande och väntan (kämpigt för Kiron med sin doktorsrädsla, men han klarade det, jätteproffsig personal där!!)  så konstaterade de att han behöver glasögon, han är rätt så översynt. Detta kan gå till sig med tiden, speciellt eftersom jag är närsynt, men inte säkert. Men just nu behöver han iallafall glasögon för att motverka att det blir värre.
Så väl hemma igen var vi direkt in på Specsavers och Kiron fick prova ut bågar. Det blev dessa (jag tror att det var dessa iallafall, sökt på nätet), i princip utan konkurrens, var snygga på och han gillade dem. 2 st likadana beställde vi. Man får bidrag för glasögon till barn, inte mycket, runt 30 % av vår slutsumma,  men välkommet ändå!
  
Jag försöker se det positivt och inte gräva ner mig i det negativa, tänk att han gått och sett så dåligt och vi inte märkt nåt, tänkt ibland på att han kisat men inte mer. Men de sa att det sällan märkts på barnen, däremot blir det skillnad efteråt, de kan ofta mer iom. att synen blir riktig osv. Jag hade ju verkligen inte velat att han skulle behöva glasögon, har ju själv haft det sen jag var runt 8 år och Mattias sen han var runt 21 (?), men nu är det så. Vår fina kille. Han själv ser fram emot att få glasögonen som dröjer några veckor, hoppas han förstår sen att han ska ha dem hela dagarna.
 
Mattias hade rejält ont när vi kom hem, av den långa körningen och så att vi tog en liten runda på helgens marknad här i stan också. Inte mycket att se. 
Sen har det varit sysslor sysslor sysslor, jag sköter ju marktjänsten i princip själv nu när M är halt. Det var min lediga dag det ;o)
 
Nu ska vi märka de sista prylarna till helgens bytardag/klädloppis, och så kanske vi ser en film under tiden. Ska ta mig ett glas vin eller två också, har ju min helg nu för imorgon blir det nattjobb igen.
 
Såhär trött blir man av långa dagisdagar när mamma sover efter nattjobb! Skönt att de snart har helg, fast Kiron blev besviken idag över att de var lediga från förskolan, haha!
Måste ju visa, sällan det är så här välfyllt i vinlagret här hemma! Detta vinställ fick jag i 25-årspresent av Mattias, och det har nog aldrig varit helt fullt förrän i år, efter bröllopet och nu igen...;o) Men detta är bara tänkt till oss, haha! Räcker nog ett tag.
Häromdagen var farfar och Carina förbi och fikade med oss och piggade upp "sjuklingen" lite. De hade med sig varsin påse kläder till barnen, rena rama julafton haha! Precis när jag konstaterat att Tiril tex. hade det lite tunt med långärmade tröjor efter höst-rensningen. =)
Tirils: Flera fina plagg från Blingo, favvo! En kjol sydd av en "sykompis" fanns där också, och en från Me & I. Tights och en kortärmad klänning sitter också fint!
Och Kiron fick också påfyllt. 2 Blingotröjor, ett fleeceställ, 2 T-shirts, en vit skjorta, 3 långärmade tröjor från Lindex bla, och en Pop-tröja som jag tyckte var coolast, med älgar!
Tack så jättemycket för kläderna, det uppskattas stort!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...