onsdag 23 maj 2012

Dålig sömn, hostig skrutta, magkatarr, VAB och Vårruset!

Huuuva vilken magkatarr jag har idag, mår riktigt illa. Nattens sömn blev urusel då lillan sov dåligt med hosta och diverse annat, så var Kiron också vaken vid nåt tillfälle och hade tappat bort "Bababoom" i sängen. Gick med honom till dagis vid 8.30 för hans extratimmar, gick sen hem och la mig på soffan och slumrade till en stund, för Tiril sov fortfarande. Skönt att få en liten lur iallafall.

Kollat igenom mailen, läst lite bloggar, kollat på lite skor till Kiron (men vågar nog inte köpa några via nätet åt honom, han har så olika storlekar just nu, oftast stl. 30 men spänner över 29-31...så, iofs kanske man kan hitta några där det står innermått. ) Hämtat hem Kiron, han är ute och leker nu.

Idag är det då dax, VÅRRUSET!! Är otroligt icketaggad för det denna gång, skulle helst bara varit hemma och legat på soffan ikväll, är ju lite förkyld jag med. Men jag ska genomföra det, har ju ändå betalat och jag kan ju alltid lunka/gå. =) Kommer säkert kännas bra efteråt.

Jag blir hemma och vabbar med skruttan resten av veckan, hennes hosta är fortfarande så hemsk. Hon är rätt pigg och leker i övrigt, har sina gnällperioder bara, men sömnen blir ju mindre bra, och orken. Imorgon har jag kvällspass och då brukar M hinna hem och byta av mig i vanliga fall, men nu har han kurs i Ö-vik så det blir senare än vanligt... Och fredag skulle jag jobbat morgon.

Blev en promenad igår iallafall...men bara för mig och Kiron. Vi promenerade ner till OK, där vi mötte upp M och Tiril som åkt bil (var lite bråttom efteråt och vi hade inte plats med vagnen i bilen då, därför fick Tiril också åka bil). Blev glasspremiär (ätit hemma bara) ute. =) Varsin piggelin. Båda ungarna tyckte det var SÅ gott och åt upp varenda droppe.
Sen satte vi oss i bilen och for till Höga Kusten-hotellet för att möta mina föräldrar som kom hem från Tallinn.

De har köpt lite alkohol till vårt bröllop, en till sak på checklistan att bocka av!
Efter det for vi till Matvraket och åt middag, innan kosan styrde hemåt igen, läggdax och kvällsrutiner, och så var ännu en dag till ända....
Jag ska få låna mammas symaskin, en betydligt enklare modell än min egna som är trasig, men jag kan kanske sy det mesta åtminstonde. Skönt!
Håll tummarna för mig ikväll att jag åtminstonde tar mig över mål-linjen i hållbart skick! ;o/

2 kommentarer:

Julia sa...

Hoppas ni kryar på er där hema.

Du missade väl inte att du kan tävla om en matkasse från mathem.se i min blogg?
Om dom inte levererar hos er så kanske du kan ge bort i present om du vinner :)

Anonym sa...

men herregud gumman, ligger du däckad idag?? lät inte som någon bra grej att vara med om när du mår som du gör, VILA är bättre!! magkatarrer som är så jobbigt, jag har dock fått bukt med magen ett tag nu iaf..

stackars skruttan som är så hostig, hoppas hon kryar på sig snart!!

men oj alltså, vilka stora fötter både din Kiron och Sandras Eddie har, Noah har fortfarande st 26/27..förstår att du inte beställer från nätet. skulle nog satsa på Tradera från någon som tagit innermåttet i såna fall eller skicka fråga då.

kram på dig och se till att ta det lgnare nu!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...