onsdag 29 februari 2012

Promenad, barnkläder och storlekar....

Hellu!
Redan före kl. 10 idag har man hunnit med en del, bla. städa upp ett trasigt glas som skruttan rivit ner... Sitter nu och kollar igenom lite omärkta data-skivor och märker dem (är det inte irriterande när man inte vet vad som finns på dem!!?).

Ikväll jobbar jag, och imorgon till 12.30. Sen har jag helg! Nice!
Imorgon kväll ska jag på klädparty hos Ia, nytt märke "Pomp de lux". =)Jättefina kläder och heller inte sådär vansinnigt dyra som vissa barnklädesmärken kan vara. Nya kläder är väl iofs. bland det sista mina barn behöver, även om Kiron växer så det knakar (varje dag nu känns det som om jag upptäcker byxor som är för korta på honom) men det är ju roligt ändå. =)

Igår var det också fullt upp hela dagen. Efter lunch tog vi en "lång"promenad iallafall tidsmässigt. Kiron klagar lätt att han har ont i magen eller fötterna när han måste gå, men vi tog det i hans takt så gick det bra. Blev lite snölekande, barrplockande, bajs-tittande m.m. =)  
  
Skruttan somnade där i sköna vagnen, en lagom lunchlur på 30 min. Sen satt hon och kikade. Var hästar som gick förbi, fåglar som flög på himlen och bilar ute på vägen.




Kiron var till slut blöt från topp till tå iallafall på utsidan (bra overall). Upptäckte att han vuxit ur den! Den är för kort i både armar, gren och ben! Så nu har vi tvättat den och idag ska han inviga den andra Didrikssons vi har väntande, en begagnad vi köpte i höstas. Han har en till overall också, ny som han fick av farfar och Carina, men den är större och vi sparar den till nästa vinter. Konstigt med storlekar, overallen han vuxit ur nu är Didrikssons stl. 100!! Den han ska ha nu är Didrikssons stl. 120, och den vi sparar är "Hypnoze" stl. 116. Väldigt olika.

Lagom till mellis kom vi in, värmde lite Oboy och åt macka till. =) Mums.
Strax kom mina föräldrar förbi också. Vi fikade lite till med dem (de hade med sig glassbåtar), och de stannade också kvar på middag, grillkorv och strips. Pappa fick present av oss, lotter, och de gav också vinst, hehe! Inga jättesummor men heller inte bara futt.

På kvällen hann jag sy litegrann sen M lagt sig. Känner lite stress när jag inte hinner sy något under dagen, modeshowen är ju om ca 2 veckor. Men det beror ju på hur man prioriterar, var så härligt att vara ute också!

Förresten, min arbetsplats, Koltrasten, var i tidningen igår, kika här. =) Var betydligt mer i papperstidningen men litegrann fanns det ju på nätet också.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...