måndag 2 januari 2012

Sjuka soffliggardagar med film...

Så var det ett nytt år! Jag hoppas på det bästa för 2012. Här är en bild från tolvslaget, då Kiron vaknade av raketerna utanför fönstret.
2012s första dagar har spenderats mestadels i vår sköna soffa, annat har vi inte orkat. Vi har sett filmer och slappat. Barnen har varit ganska gnälliga, och kanske jag med, haha. =) På nyårsnatten började jag få mer och mer ont i halsen. Sa ju att jag misstänkte halsfluss för Kirons del...ja det gör jag nu för min egen del också, till 95 % säker på att det är det jag åkt på, attans vad ont det gör!!!! Hade det sist som tonåring i gymnasiet. Svårt att äta...Vi har bokat tid hos vårdcentralen idag för mig och Kiron, de tyckte Tiril lät förhållandevis pigg så henne kollar de inte, och M har precis börjat få förkylning och feber. Nu gäller det bara att få Kiron till doktorn också... Han är jättegrinig, sover dåligt och har dessutom fått ögoninflammation också som följd av förkylningen...!!!

Vi har iallafall sett mysiga filmer, som denna  julklappsfilm, "Monsters VS Aliens".

Har också sett en av mina barnfavoriter, och min absoluta favorit-Astrid Lindgren-saga, "Mio min Mio"!!! Underbar! Kiron gillade den också.

Självklart såg jag och M också "Morden i Midsomer" igår. Annars har man också vilat en hel del, känns som om man kan sova nästan hur mycket som helst... Nä nu ska vi strax åka!

4 kommentarer:

susanne sa...

Usch vad tråkigt att ni är sjuka, ni får krya på er så gott!!

Kram!

solokatt76 sa...

Åh vad trist att ni är sjuka! =( Här skulle vi lika gärna kunna vara sjuka oxå.. Finns ju inget alls att göra när regnet bara strilar ner utanför fönstret....

Kram och krya på!!

Anonym sa...

usch usch, ni får krya på er så mycket!! jag trodde jag också hade halsfluss, men här kollar de inte upp varken upp vuxna eller barn förrän man haft feber o förkylning i 2 hela veckor!! nu hade jag iofs varit sjuk till o från ett helt år, men det orkade jag inte ens kommentera när jag ringde vc innan jul...

verkar som att ni haft en lika lugn nyår som vi hade. vilka eländes sjukdomar=(

kram på er!!

Evelina sa...

Hoppas ni kryar på er!

Agaton var tidigare extremt rädd för att åka till doktorn och även ta prover. Han tyckte även det var jobbigt med bvc. Vi "mutade" honom med ett besök på leksaksaffären och Dollar och det har fungerat. Visst är han fortfarande skeptisk men inte som förut. Ska man ta prover så se till att ta ett sånt där bedövningsplåster! Vi var ngr gånger på bvc bara för att mäta och väga och att han skulle få se att det inte var farligt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...