tisdag 1 november 2011

Hostig skrutta, min städhjälp och lite brunkål.

Är ganska så jättetrött idag. Inatt blev skruttan jätte-hostig, värsta skällande hostan och skorrande i bröstet... Stackars liten sov inte så bra. Så imorse var det: "Vem ska vabba?". Jag har varit hemma mer än M på sistonde så det blev han som vabbade. Jag pallrade mig iväg till jobbet. Kiron fick va på dagis några timmar. =)

Tur att M var hemma med henne, för OJ vad hon är förkyld, som 2 kranar i näsan som bara rinner och rinner. Och nu ikväll har Kiron också börjat låta snorig. Som tur är har jag 2 lediga dagar nu, så vi slipper vabba.

Var tänkt att brors styvdotter Hanna skulle vara hos oss några timmar i eftermiddag, men hon fick istället följa med en kompis till Drakborgen. Var nog lika bra, onödigt att hon också blir förkyld.
Igår när jag dammsög hade jag 2 hjälpredor med varsin egen dammsugare... Kanske mer stjälp än hjälp, snubblade nästan med dem hängandes runt benen, hehe. Gick ganska bra att dammsuga, har inte gjort det sen nack-ontet eftersom jag inte ville riskera att få ont. Hade lite värk efteråt men inget jag inte klarade av. Kiron har en pyssel-byggar-period som det verkar. Han älskar att bygga stora torn med Duplot, idag gjorde han en karusell, och detta igår är ett polishus... Så här ser han ut för han försöker se på kameran och Duplot samtidigt, ;) Nästa vecka har han fått tid för 4-årskontrollen, men jag vet inte om vi kanske måste ändra tiden, var så olämpligt mitt i en dag då vi båda jobbar.

Har ju inte skrivit här, på sin 4-årsdag så skickade Kiron sina nappar till Tomtens små nissar. Han har ju bara haft napp när han ska sova på slutet, men nog var det mer än dax att sluta... Och det har gått bra! Har inte frågat efter dom en gång, bara sagt att nissarna fått dom. Så duktig!
Och Tiril har börjat sitta på potta. Duktiga tjejen visar ofta när hon vill byta blöja, och säger till när hon bajsat. Och hon älskar att sitta på potta. Inte så mycket resultat än, jo, kommit bajs men vet inte om det var medvetet. Syskonen Bus idag efter middagen. Kiron lindade in sig i en filt och sa att han var lite "brunkål" HAHAHA! Söta unge!!!! Vi frågade om han kanske menade "kålmask". Nä, sa han, men en stund senare var det kålmask han var. ... =)




Tog en kvällspromenad idag, skönt ute. Kiron cyklade och Tiril satt skönt ombonad i vagnen. Trist att det blivit så himla mörkt om kvällarna nu.


Nu sitter M och ser "Family Guy", sen ska vi väl se något tillsammans innan läggdax. Kram på er!

1 kommentar:

Joanna Eva sa...

Fick du en post partum/förlossningsdepression??!?! Det fick jag - och det är nog det värsta jag nånsin varit med om.

Och jag är så ARG på BM som inte fångade upp mig innan. För BVC Psykologen som jag går till nu - sa att om man haft tidigare ångestproblematik som jag haft - så är risken stor att man faller dit då man fått barn...Så BM borde ha reagerat!!

Gick det bra med Tiril sedan?! Jag är ju liiiite skraj inför ev. fler barn - blir det lika jobbigt igen...det vet jag inte om jag klarar av.

MÅNGA KRAM och hoppas du mår bra nu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...