söndag 9 oktober 2011

Nackvärk och veckomatsedel.



Hej på er!

Jag skulle haft jobbhelg i helgen men har varit hemma, pga. min nackvärk som med dagarna blivit värre istället för bättre. Pratat med rådgivningen men de ville jag skulle kontakta VC igen på måndag och be att få träffa doktor och sjukgymnast...fick bara rådet att kombinera alvedon med Ipren så kanske det hjälpte bättre mot värken.




Inte mycket som hjälper. Varm riskudde hjälper för stunden, och så också varmt bad/dusch.

Märks verkligen att det i princip mest är att vila som hjälper, liggande ställning är väl det som känns bäst. Men jag är ingen soffliggare, (tro det eller ej ;o) ), så det är svårt fast jag försöker... I fredags var jag dum nog att dammsuga...och det straffade sig sen kan jag säga!!! Stupid det gör jag inte om. Och hur lätt är det att inte lyfta eller bära barnen vid vissa tillfällen, måste ju tex. lyfta upp Tiril ur spjälsängen? Nu har ju M varit hemma stor del av helgen, men ändå....
Jaja, nog av mitt klagande.
M är iväg nu och kollar på bil i Sundsvall, han var iväg en sväng igår med. Behöver ju bil snarast, nu har vi hyrbil, och hur billigt blir det i längden?
Potatisen är på kokning och laxen i ugnen...

Har funderat på matsedel för veckan, inte klar, men här är några av dagarna...=)
Måndag: Spaghetti och köttfärssås
Tisdag: Pannkaka, tunn eller ugns...

Onsdag: Makaronipudding med korv

Torsdag: Nån rätt med vitfisk, ej bestämt.
Fredag: Köttgryta med skinkstek, morötter, kålrot m.m.
Lördag: ?
Söndag: ?

Haha ej komplett som ni ser, men ni kanske fick nåt tips, och jag vill gärna av tips av er!!! =) Nån god fiskrätt, eller helgrätt för all del?
Nu ska jag fixa maten. Ha det gott!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Aj då inte kul att ha ont!!Svärmor har problem med sina diskar i ryggen så hon har gått kutryggig och stapplat hela veckan på Kreta. Försök att vila dig även om det inte är det allra lättaste!!!

Idag gör jag en egen blandning mellan lasagne och moussaka med potatis, aubergine, zucchini, pastasås och köttfärs. Aldrig gjort förr så det kan smaka skit.... =)

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...