tisdag 27 september 2011

Krasslig än, kärt besök och insektsbett?

Idag har jag och barnen varit lediga. Vi har tagit det ordentligt lugnt idag med, jag är fortfarande krasslig!! Och nu ikväll känns det värre än igår, t.o.m! Febern är tillbaka med besked. Tagit Ipren men har dundrande huvudvärk och halsont... Jag som trodde jag var på bättringsvägen. Jag hoppas att jag ska må bättre till imorgon, för då är det meningen att jag ska jobba natt igen.





Idag fick vi iallafall besök av Ia och Albin, de var inte räddhågsna för de är också lite förkylda. Dessutom var det SÅ längesen vi sågs, förutom på Me & I-partyt men då var det ju så många andra också så man inte kunde prata så mycket.


Vi var relativt nyvakna när de kom. Efter en stund såg Ia att Kiron är svullen ovanför vänstra ögat, det var han inte när de kom.


Här kan ni kanske se bättre hur det ser ut, ögonbrynet alldeles buktande... Jag pratade med vårdcentralen. De tycker det låter som ett insektsbett (vet dock inte vilken sorts insekt!!), och vi ska smörja med Hydrokortison-salva eftersom det också kliar en del. Har nån av er varit med om detta förr, är liksom ödem, vätskefyllt och mjukt? Lite rodnad och t.o.m lite blått bitvis. Han är i övrigt pigg, det verkar som sagt klia lite bara.


Barnen lekte finfint...Här har de varsin LillSpooky-mössa, Ia "bokat" 2. =) Här kikas det på lite My Little Pony, gammal VHS som jag och Ia minns sen vi var små, hehe.


När de gick följde vi med en bit, blev en kort promenad men tillräckligt för mig...Har övriga dagen tagit det mycket lugnt, men bara mått värre och värre. Blääk... Huvudvärken försvann en stund med Iprenet men kom snart tillbaka igen. Slem slem... Trevligt. =) Hoppas ni är friska! Kram på er!

1 kommentar:

Maria sa...

Men vilken jobbig förkylning du har! Hoppas du kryar på dig snart! Ser ut som ett bett det Kiron har...hoppas det ser bättre ut idag!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...