fredag 1 juli 2011

Sommartider hej hej...!!!

Vilka varma sommardagar det varit den här veckan, njutbart! Fast idag är det mulet och regnigt...men det är skönt med paus ibland oxå, ägnat dagen åt nödvändig sömnad...Och Kiron har myst till "Prinsessan och Grodan". =) Efter middagen ska vi till min bror och fira honom, han fyller år imorgon men jobbar då. Vi ska ägna morgondagen (har vi tänkt iallafall) åt shopping, ska till Birsta och handla bla. virke, kika efter köksbord, skor till mig m.m.


Söta skruttan idag, ser att hon fått färg fast vi smörjer henne och inte är i solen hela tiden... Igår var vi ute hela dagen, efter en dammsugningsturné på nedervåningen satte jag barnen i syskonvagnen och travade ner till för Erikshjälpen. Svetten dröp om mig, jag var blossig som efter ett springpass, otroligt varmt!!! På Eriks blev det bla. en liten DVD-spelare som vi ska ha uppe, till barnen ev.




Sen köpte vi lite plockmat och satte oss i parken vid Domkyrkan och mumsade i oss som lunch. Köttbullar, kall korv, risi-frutti, bröd, färdig-gröt till Tiril (fast hon mumsade på allt annat oxå, den ungen är otrolig på att äta!). Gott gott...
Jättefin park...




Kiron lekte en stund i lekparken innan vi begav oss in i affärerna, var på jakt efter skor till mig...fann inget ens i närheten intressant.


Däremot köpte jag ett par knickers till mig (90 kr-rea), T-shirt till M (100 kr), bloomers till Tiril (29 kr-rea), lite smink, Harry Potter blue-ray (som blev "gratis" eftersom vi hade premiecheckar och presentkort på Åhlens). Skulle köpa keps till Kiron men eftersom han sprang ifrån mig på H&M hela tiden fick han ingen. Vi träffade också Ia och barnen där, de var sugna på ett besök framöver, att komma till deras stuga känns lockande. =)


Efter den långa promenaden hem igen i nästan ännu värre värme nu och bara uppförsbackar, så kändes det nödvändigt att vi for och badade, genast! M hade precis kommit hem han med, så vi for direkt. Middagen blev lite senare, närde oss på bullar och cola så länge...=) For till vårt favoritställe, "Östanviken" eller vad det heter, finns en skylt där iallafall med det namnet. Härligt, t.o.m. jag badade!!!!


Tiril är inte så jättemycket för att bada i sjöar och hav, lite lite kanske, men leka i sand är däremot jättekul!!






Kiron ville inte åka hem, såklart, men förr eller senare måste man ju det oxå... Barnen fick middag, M var iväg och la om däcket, och när barnen lagt sig festade vi på hemmagjord tonfisksallad och såg "Prinsessan & Grodan". Söt film. =)



Nu får ni önska oss happy shopping imorgon då, hoppas att vi hittar det vi behöver till rimliga priser!!!!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Visst är det härligt med de varma sommardagrna men efter ett tag i för hög värme blir man lite mättad som sagt... Modiga du som badar..jag är värsta badkrukan jag...

happy shopping to you!! =)

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...