lördag 25 juni 2011

Midsommarafton 2011!

Vi fick en riktigt fin midsommar! Tur med vädret hade vi oxå, var mörka moln på förmiddagen men klarnade sen upp... =) Vi firade med Ia och Daniel och deras barn Molly, Robin och Albin, och Daniels syster Johanna, Mattias och deras dotter Alma. Vi höll till i Ia och Daniels stuga.




Här är Tiril i sin midsommar-outfit. Klänningen är sydd av mig.. Kiron och jag i våra outfits...=) Kiron fick ha Blingo allover (men blev byte senare mot kvällen då han lyckats blöta ner sig! ). Min klänning har jag sytt själv.Det mysiga uterummet i Ia och Daniels stuga var midsommarpyntat och fint dukat!
Vid 13-tiden promenerade vi till närliggande Antjärns camping för "traditionellt midsommarfirande" med stång osv.

Ia och Johanna gjorde kransar till de barn som ville ha...=)

Min fina sommarpojke, som visste att larver äter bränn-nässlor...=)

Krans-Molly.

Sommar-Robin.

Sommar-Alma. =)

Campingen, väldigt fint, jag har inte varit där förr men det var där Kiron campade med farfar och Carina för nån månad sen.

Killarna ville inte dansa (inte jag heller, haha!), kikar på istället.

Här har M och Kiron gått fram för att kika, men de kom strax tillbaka för Kiron ville inte.

Min fina familj.

Kiron kikar på grodyngel och småfisk.

Det fanns oxå kaniner där, som Tiril fick testa att mata lite med gräs. Till sin stora lycka!



Vår lilla picknick-plätt.

Jag dricker rosévin och njuter av solen!

Söta sommartjejen!

Tillbax till stugan. Poolen laddades och de andra tog ett dopp medan jag och Ia förberedde förrätt och mat.


Här är vår förrätt; Crostini med pepparsalami, stekt svamp o lök, toppad med brie och sen gratinerad! Blev jättegott!

Ia hade lagat god fläskfilé i whiskypepparsås och ugnsrostad potatis och grönsaker, jättegott! På bilden från vänster: Ia, Molly, Alma, Johanna och Mattias J.

Från vänster: Daniel, Robin, Kiron och Mattias.



Johanna hade gjort god frusen Daim-cheesecake till efterrätt. Kvällen förflöt med massa babbel, vin och skoj. Framåt 22-tiden skjutsade Ia hem oss, mer än läggdax för barnen som däckade direkt! (Vi kunde sova där men tyckte det var skönast att åka hem ändå).

Idag är man lite seg, men M har varit segare. Vi ska snart åka till mina föräldrar och fira mamma som fyllde år i torsdags, M är körduglig nu...

1 kommentar:

Kiiromi sa...

Ser jättemysigt ut och vilken fin blå klänning.

/Mia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...