måndag 27 juni 2011

Härlig solig måndag!

Jag har precis suttit här och gjort jätte-tråk göra...betalat räkningar!


Igår började jag ändå måla på Tirils byrå, kommer nog bli fint, men har inte hunnit klart än, ska måla nåt lager till. Har haft otroligt lite sytid på sistonde oxå, typiskt, det suger mycket i sytarmen nu kan jag säga!! Vill juh testa min overlock ordentligt!




Idag har det varit strålande soligt väder, superskönt! Haft besök av Ia med barn, och Lina med barn, väldigt trevligt!


Eftersom det var så soligt så föreslog jag för M att vi skulle ta med middagen till Smitingen för att njuta lite mer av solen, tyckte han lät ypperligt. Så när han kommit från jobbet packade vi bilen med ungar, mat och badprylar. Åt kall korv och köttbullar, räksallad och potatissallad. Hade oxå med lite bullar/kex och kaffe som vi njöt av närmare vattnet. Träffade en av tjejerna i föräldragruppen med sin familj, trevligt, är så sällan vi ses nu, och barnen blir så stora för varje gång! Kiron ville först inte ens känna på vattnet, bara leka i sanden...Tiril mumsade både kex, bullar och sand, hehe...
Men sen vågade sig resten av familjen ner i vattnet en snabbis. Jag doppade bara tårna, men det var faktiskt riktigt behaglig temperatur!

Kiron blev väldigt sur när vi styrde kosan hemåt igen, hade ett utbrott som hördes över hela Smitingen, och de andra personerna där tittade på oss sådär med medlidande/irritation i blicken, "vilken unge".... Men men, blev bättre så snart vi kom hem!



Nä, nu får vi se om jag kommer ut på nån liten prommis ikväll...Imorgon är det äntligen "Morden i Midsomer" igen, men vi får se om det kan vara lika bra utan John Nettles...tveksamt!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...