tisdag 22 mars 2011

Vår dag med promenad, lite shopping och ett återseende!

Vaknade imorse med inställningen att ägna dagen till så mycket sömnad jag hann med...Tji! Haha, såg på termometern, 7 plusgrader ute redan vid 9, så efter att Kiron lämnats på dagis kom Ia och Albin förbi, och vi promenerade istället. Blev en tur ner till stan, strosade i lite butiker, och sen kikade vi efter nånstans att ge barnen lunch...var så fullt överallt så barnen hann somna innan vi hittade nåt, så vi gick hem istället. Kom hem kring 12.45 och Tiril sov vidare ute i friskluften, så hon åt inte lunch förrän vid 13.30 då vi hämtat Kiron på dagis! Men lika glad var hon för det, tog en lång tupplur idag för att vara henne.
Den trevliga mormodern kom förbi idag igen och köpte 2 par byxor till, jättekul! =)
Sen har jag hunnit sy litegrann iallafall.
Tinar på bra nu, här är en bild från igår då M och Kiron stod ute och skottade lite på terrassen. Är en ganska rejäl hög att beta av...=) Det här köpte jag idag på stan, på H&Ms rea, en singoalla med tillhörande volangbyxa, och en solskyddströja. =)

Köpte också lite påskpynt m.m. på färgaffären som har utförsäljning på mycket, då de ska flytta butiken till gamla Franzénskolan istället. Bla. blev det lite schabloner, och några ljus!

Vi var iväg och handlade före middagen, och jag träffade min gamla lågstadie (och favorit!) lärare Gunilla! Så trevlig kvinna! Var så kul att träffa henne, går år mellan varje gång fast man bor "nära".

Nu har M och Tiril duschat och barnen fått pyamas, och snart blir det "Sofias Änglar" för min del (spelar in Desperate Housewives sen), och Simpsons och Family Guy för Ms!

1 kommentar:

Kiiromi sa...

Tack för komplimangen om min Hokus Pokus. det är bara att skruva isär stolen och sedan klä om med hjälp av en häftapparat.

tar lite tid dock.

/Mia :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...