söndag 13 mars 2011

Vaken-natt, melodifestival och gott!

Usch, av nån anledning låg Tiril vaken mellan 00-02 inatt, och före dess hade jag hunnit sova kanske 15 min... Mattias har oftast inga problem med att fortsätta sova fast Tiril ligger och låter, hon pratade, vred sig, tjoade...Men jag ligger vaken och kan absolut inte ens slumra till... Därför fick jag en liten sovmorgon imorse, och efter den hade jag fått sova totalt kanske 6 timmar iallafall.
Kiron har blivit galen i sina ryggsäckar (han har 4 st), går omkring med en på ryggen mest hela tiden och byter emellanåt. Tiril ville också ha en idag. =) Storebror är idolen vet ni. Snart får vi besök av min syster Anki med fosterdotter Emilia, så jag och Kiron har bakat en sockerkaka med kakao, också hackade jag ner lite Marabou choklad med mango...den smakbit jag testat var iallafall jättegod! =)
Mattias bygger nu på Tirils rum, barnen härjar och jag skrotar lite här och var... M jobbade igår, och sen var vi på en liten shoppingtur (mest mat, hehe, men också kuddfodral och kökshanddukar på Jysk, och gummistövlar till Kiron). Sen blev det middag på Södra Grillen, gott gott, kebabtallrik till mig och killarna tog varsin hamburgare med strips.
Första gången vi testar Södra Grillen, maten var god och ganska bra priser!

På kvällen blev det Melodifestival final, lite rödvin och ostkrokar till det. Vår favorit var Linda Bengtzing, men hon var ju inte ens nära. Annars hade jag hellre sett Danny vinna än Eric Saade...Men jaja, jag tycker låttexten är så skrattretande, i övrigt är det väl en catchig låt...

1 kommentar:

Anonym sa...

nä usch, förstår att det inte blev många timmars sömn, hoppas ni får bättre sömn kommande natt=). härligt med shopping o så söta ungarna är=)
nää Linda Bengtzing höll jag på att garva ihjäl mig åt, en Carola-kopia, men ja Danny's låt var mycket bättre än Erik Saades.
härlig kväll ni hade iaf. kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...