torsdag 10 februari 2011

BVC och café-besök, och köpt ny klänning till bröllopet!!!

Imorse hade vi tid på BVC för Tirils 1-årsvaccination och kontroll. Jag och Ia hade tänkt promenera ner, men snön har yrt ner hela dagen, sån där otrevlig vass blåssnö. Så jag tog paraplyvagnen med mig och vi fick skjuts med Ia istället.
Vaccinationen och kontrollen gick jättesnabbt, och Tiril grät bara när de gjorde själva sticket, slutade direkt sen och babblade på glatt istället. Men hon ville gärna ta hem en speldosa hon fått låna av dem, och blev sur för att jag tog den ifrån henne.
Hennes vikt nu är 10775 g, hon är 77,5 cm lång och huvudmått 46,2. =) Växer på fortsatt bra.



Gissa om jag blev besviken när jag hämtade ut H&M-paketet igår och provade kläderna...tyvärr så kändes klänningen jag tänkt ha på bröllopet som ett tält, och kavajen kändes för stram... Så det blev att skicka tillbaka dem. (Men den randiga klänningen, koftan, och shortsen till barnen behöll vi).


Därför var vi sen in på stan, H&M, och jag provade en stor hög klänningar. Jag hittade en, tack och lov, men lite dyrare. 249 kr, + att jag tog likadan kavaj en storlek större men för fullpris, 199 kr (kostar 69,50 på nätet men hinner inte beställa den till bröllopet). Men jag hade rabatt, tag 3 varor få 20% rabatt, så jag köpte även diadem till bröllopet, och betalade 382 kr, fick ca. 95 kr rabatt. =)
Såhär ser den ut, svart, ner till fötterna. Den finns även mönstrad, för 99 kr på nätet.
Syns inte så bra här men bröstet är plisserat /veckat, och i mitten är det en dragkedja.
Och så kavajen till....=)

Sen tog vi fikapaus, en kaffe och macka på Kanalcaféet. Fast Ia är så duktig nu och dricker måltidsersättning till vissa mål ett tag, så hon tog bara kaffe. Söt-Albin var snäll och glad.
Och Tiril fick äntligen mumsa lunch.
Sen blev det att åka hem och hämta storebror på dagis. Har varit lite slappt resten av dagen, bara gjort lite nödvändigheter hemma som tvätt och disk...
Igår tog sig lillan upp till 4-5 trappsteget, så M håller på sätta upp grinden där nu!

Tog en härlig bild på barnen igår när vi var ute och gick, så skönt när solen börjat visa sig mer och mer, och man kan få lite D-vitamin. Om Kiron fick bestämma tror jag vi skulle kunna vara ute och gå halva dagarna...
Nu håller jag på fixa maten, vi ska äta wok med kryddkorv och äggnudlar...Mums!

Imorgon är det fredag, igen!!! Och även denna lördag ska M jobba över, de har jättemycket att göra på jobbet. Tråkigt, men bra.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...