måndag 7 februari 2011

1 ÅR, MIN ÄLSKADE DOTTER! Lite firande i förskott oxå...

Inatt blev min dotter 1 år, kl. 01.21! Det är inte klokt vad detta år gått snabbt!!!
Hittade en fin dikt som jag känner passar...

Krama mig ofta
Av: Stina Norén
Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

Snart ska jag gå upp och sjunga för henne (ja hon sover än), och hon (Kiron blir det nog som får hjälpa henne) ska få öppna ett paket med en body som hon ska få ha på sig idag. Sedan blir det lite städning innan dagens gäster kommer, och vi får nog göra en till tårta, med 1:a-ljuset på! Idag kommer Ia och barnen, mormor och morfar (mfl?), Johan och Kikki o Hanna...tror jag, sen vet jag inte riktigt om det blir nån fler idag. När M kommer hem ska hon få fler paket av oss...men vi har som sagt inte många paket till henne, tar det allt eftersom istället. Och hon har redan fått mycket fint, av gästerna som redan varit här!

Igår hade vi besök av först Ms bror Mats, sen min syster Maria och barnen, och sedan min vän Marianne! Tiril fick pengar, tygblomma, barnskiva, jacka och sängkläder. Tack så jättemycket!

Mattias och Kiron gjorde tårtan, fin!


Kakfatet...
Tiril fick testa tårta för första gången, och åt alldeles själv...Haha som ni ser är munnen redo långt innan handen fått upp något... Mats och Kiron fikar.. Sen kom Maria och barnen...här Wilma och Mattias vid fikabordet.
Jag kikar på när Wilma fikar?
Moa fnissar åt sin lilla tårtätande kusin.
Tiril fick bla. en tygblomma. Den här bekymrade minen är en av hennes vanligaste miner, den hon oftast bemöter människor med, undrar var hon fått den ifrån, haha!
Moster Maria och Tiril.
Senare kom Marianne körandes från Ö-vik.
Prinsessan Tiril.
Mattias med dotra.
Marianne åt middag med oss, vi testade lax-tortillas, smarrigt!


Nej, nu väntar en ny dag med nya gäster! Ha en fin måndag!

3 kommentarer:

Maria sa...

Grattis Tiril! Stora tjejen!! Vad tiden går fort...jag hinner inte med! ;)

Kramen

Anonym sa...

Grattis till Tiril IGEN, men sån't kan man ju inte få för mycket av=). lilla söta sessan, så fiiin hon är!!
fin tårta M hade gjort=)
kramar till födelsedagsbarnet och hennes mamma såklart <3

Julia sa...

Grattis Tiril på ettårsdagen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...