torsdag 23 december 2010

Våra förberedelser dan före dopparedan! En hel del bilder...

Imorse blev det rejäl sovmorgon för hela familjen, till 10!!!! Ja herregud man tar ju för givet att barnen väcker en oftast...Ställer ibland klockan men det beror på hur natten varit.
Så det blev ganska sent för oss, men pysslat har vi gjort hela dagen!
Igår var vi förresten iväg och shoppade lite, tjuvstart på rean, M fick ett par nya byxor och Kiron jeans, och jag fick en tröja (inte på rean) att ha i jul!! Lovely!

Granen har precis blivit klar! Visst har grabbarna gjort ett bra jobb? =)
Här kläs granen....Jag har sytt klart julkläderna! Till Tiril har det blivit en hängsle-klänning och ett hårband, och till Kiron en sammets-fluga! =)
I sybloggen finns en bättre bild på klänningen där den hänger...men ni kommer ju få se den på senare också.
Kommer vara stilig med denna till skjorta och väst imorgon... Han har förresten blivit förkyld igen och hostar en del på nätterna, det är därför han ser så trött ut på bilden.
Tirils hårband satt bra! Guldkläderna ska hon ha på juldagen, lär nog smutsa ner sig imorgon.
Vi har fått en julklapp idag, Ia har gjort en fin flaska olja!
Hon var hit och lämnade denna och barnens julklappar och fick med sig klapparna till sina barn och önskningar om en god jul.
Kissen har fått tjuvstarta och öppnat sina paket idag, med barnens hjälp...hehe.
Var gott kattgodis och en rolig mus, båda uppskattade!
Igår hämtade vi också ut Ellospaketet, så taklampan i vardagsrummet har också kommit upp idag...Matchar fint!
Så här blev den till fondväggen...haha passande TV-bild, se där apan pekar!

Nu ska jag gå och slå in julklapparna, väntat tills Kiron lagt sig... Om jag inte hinner blogga nåt imorgon, och det TROR jag iallafall inte, så önskar jag alla er en riktigt underbar och fin jul!!!
Kram från mig och min familj!!!!

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Jättefina gran, jättesöta barn och vad duktig du är på att sy som vanligt!!

Tänk att det verkar som katterna är värst på å pillra på paket detta år. Igor gav sig inte förrän jag öppnat mitt idag, satt och krafsa och skrek...

God jul till dig och familjen!!!
kram

Lena Theres sa...

Heja!
Klänningen var jättefin! :o) Kan du ringa mig när du har tid? Jag har tappat ditt nr. :o( Tänkte få hämta mössan om du har den kvar å säga hej... men ingen brådska. Jag åker inte tillbaka förrän nästa vecka. Ha en fantastiskt fin jul och hälsa familjen! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...