måndag 6 december 2010

Sjuklingar, pepparkaksbak och tacopizza-middag!

Idag har jag feber...bara lite, men tillräckligt för att jag mest känner för att ligga på soffan och glo på TV... Orkar inte ta mig för så mycket. M är också förkyld men jobbar ändå.
Igårkväll hade lillan jättesvårt att somna, täppt i näsan trots näsdroppar, och hostade ut nappen gång på gång...Hade nog dessutom ont i magen då hon hunnit norpa en pepparkaksbit som Kiron tappat på golvet innan vi märkte det. Pepparkakor= recept på magont för småttingar!! Och har ni dessutom nån småtting som är hård i magen är pepparkakor ett säkert kort för många fulla blöjor!
Så småningom lugnade det iallafall ner sig och vi fick sova någorlunda.
Men igår var det iallafall en bra dag!
Jag och Kiron bakade pepparkakor! Han höll ut längre i år än i fjol innan han blev less. Vi bakade hästar, elefanter, flodhästar, rymdskepp, båtar, tåg, nallebjörnar, och såklart bockar, grisar, stjärnor och hjärtan och annat juligt! Sen på eftermiddagen kom mina föräldrar, vi myste, bjöd på nybakta pepparkakor (och de bjöd på nybakta chokladbollar som mormor gjort med kusinerna) och såg på "Trolltyg i tomteskogen" (kan det bli mer kult!? "Nån skriker som om de har ont i magen!" "Var är Fjant?! Här mamma!!" )Hihihi...
Kring 17 kom också Johan och Kikki, jag grejade tacopizza, gottgott! Blev en mysig dag, andra advent. =) Idag ska jag göra så lite som det går eftersom jag inte mår bra, men packa Tradera-paket måste jag, fast bara 4 st, som gick ut igår... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja herregud, jag kan tänka mig att degen satte fart på magen. Noah blev inte så bra i sin mage efter den deg han åt. nästan tur att syrran inte var hemma när vi bakade;).
trolltyg i tomteskogen är ju verkligen kult hehe, kollade vi oxå på häromdagen=).
du gör rätt i att ta det lugnt nu, ni får krya på er allihopa!!
kram

solokatt76 sa...

Åhhh..jag har beställt trolltyg i tomteskogen på dvd och hoppas den kommer snart! ungarna på jobbet har jag tvingat att se Trolltider, dom älskar den!!!

Roligt att baka pepparkakor...
Inte roligt att vara liten och äta deg och få ont i magen!!

Krya på till dig!
kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...