fredag 5 november 2010

Kärt besök, ältande och tidig julklapp till Albin

Härligt med fredag! Har fått sova RIKTIGT bra i natt, så det känns betydligt bättre ifallafall på den fronten...
Ni kanske har rätt i att jag ibland tar på mig lite för mycket (åtminstonde i tankarna), hela dagarna kretsar mina tankar runt "måste göra det och måste göra det" och det första M får höra när han kommer hem är ofta "jag måste göra det och det klart idag"...Ofta drar jag in honom i mina planer och funderingar och ältanden mest för att på nåt sätt släppa ut lite av den press jag känner själv... Ofta är det saker jag tycker är roliga oxå som ändå på nåt sätt blir en press. Och på allt ligger det dåliga samvetet för att man ska "aktivera" barnen och göra roliga saker med dem också, och detta utan pengar gärna...
Nä nu är det bäst jag slutar skriva om detta innan jag grinar...
Fick besök igår ändå, Ia, hennes goa mamma Irene och barnen kom förbi och hälsade på när "karlarna" deras hade fullt upp med målning och tapetsering hemma. Kiron som tjatat om Molly och Robin och Albin mycket den senaste veckan, har nog saknat dem, blev såklart jätteglad!
Och Albin fick sina tidiga julklappar som jag sytt klart för ett tag sen.
Var detta set med mössa och scarf, velourbyxor (finns bild längre ner) och en body! =) Kika i sybloggen om ni vill se mer bilder. Tiril och Albin nyfikna på varandra... =) Storasyster Molly ser till så allt går lugnt till, haha! Här har Albin velourbyxorna jag sytt till honom.
Blev lite dammsugning samtidigt som jag lagade mat, bytte bajsblöja och kläder, torkade kiss på golvet och bytte mer kläder, och samtidigt svarade i telefon...Stress, någon?
Efter bajsbytet fick Tiril iallafall greja med lite köksprylar medan jag redde upp allt, hehe.
Tiril i "resartagen" idag, hon försöker dra sig upp på det mesta nu men än orkar inte benen riktigt eller om hon inte riktigt vågar...

Idag ska vi äta go-paj med skinka och broccoli. Mmm! M jobbar även imorgon men söndagen är vår!!! Ha en bra fredag!!

2 kommentarer:

Tova sa...

Visst är det lätt hänt att man tar på sig för mycket ibland... speciellt, som du säger, när det är mycket som är roligt också.
Nånstans måste man ju dock dra gränsen, ingen är en supermänniska och man kommer ändå aldrig få tid med ALLT :) så bäst att slappna av (även om jag vet att det är lättare sagt än gjort hihi)
Kram och trevlig helg!

Maria sa...

Håller med föregående talare..man är ingen supermänniska som ska klara allt med 2 små barn dessutom. Man lär dra gränsen och barnen lider inte av "icke" aktiva dagar. Hade jag behövt aktivera mina barn varje dag hade vi gått under denna vecka då vi varit "inlåsta" med vattkoppor i en vecka. Det har funkat jätte bra och det har blivit en hel del tv-spel och dataspel i dagarna men ibland får det bli så. Allt för att man ska överleva och inte gå under.. :)

Kram på dig!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...