måndag 4 oktober 2010

Söndag i bagarstugan!

Vi kom iväg till lunch till bagarstugan igår, lagom till nygräddade pizzor! =) Inte helt fel, degen blir lixom godare i sån här ugn! =)
De andra hade spenderat förmiddagen med att baka tunnbröd, och på eftermiddagen blev det "Halvtjock-kakor" som det heter här, vet inte om de har nåt annat namn också.
Mjölet flög i luften, man blev ganska vit, hehe. Men det var roligt! Bullar redo att bakas ut....Jag och min syster Maria kavlar och naggar...Moa var en hejare på halvtjock-kakor!Ungefär en tredjedel av hela laddningen klar...
Paketerat tunnbröd!
Kiron provsmakar resultatet...är bland det bästa, varma bröd med smör och ost!
Jag med brödspaden langar in i ugnen...haha, den första kakan jag langade hamnade i bakre väggen och blev mest pannkaka...hihi, men sen gick det bättre!
Mamma passar brödet...
Bagarstugan utifrån! =) Mattias var ett tag fullt sysselsatt med att fotografera spöken (orbs, små vita ljusfläckar som blir ibland när man fotar, enligt en teori är de spöken), som det var fullt av inne i det gamla huset! =)

Vi kom hem ganska sent, åt middag hos mina föräldrar. M och barnen var inte med hela tiden i stugan utan for till farmor en sväng oxå.
Kiron verkar ha blivit förkyld, var nog därför han sov så dåligt igår natt. Lilla stackaren. Men inatt har jag sovit helt underbart! Tiril har sovit som en stock, inte behövt ge nappen en enda gång, vaknade mot morgonen och åt och somnade om!

2 kommentarer:

Tova sa...

Mm vad gott! Minns att vi gick till nån sån bagarstuga med mina föräldrar när jag var liten, riktigt mysigt ju :)
Hoppas ni har en fin måndag!

Maria sa...

Åh gud vad mysigt! Det lät ju supergott allting!

Hoppas Kiron kryar på sig!

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...