söndag 12 september 2010

Klämskador, foton från farfar och nya kläder!

Hellu!
Herregud kl. är bara kring 13 och Kiron har redan hunnit med att klämma sig ordentligt 2 gånger idag!! Värst på tummen, vi funderade nästan på om vi måste åka in och kolla upp det ett tag...men det verkar bättre nu, han har fått lite alvedon. M var in och jobbade extra nån timme, hade tänkt jobba längre men blev inte så...
Sov gott inatt...det var underbart! Vädret är grått och trist, vi funderar på att hitta på nåt kul men vet ej vad. Söndag, så det mesta är väl stängt.
Fick några bilder på mailen från Carina, från Kirons dygn hos dem. =)
Ätit morgonlelle!
Promenad med farfar.
Ute på "ön".=)
I höstgräset...
Märks att de har en riktigt bra kamera, blir så fina bilder.
Vi hämtade honom igår på eftermiddagen, var hela familjen. Tiril ser lite skeptiskt på farfar som killar henne under foten...
Vi kikade oxå förbi hos mina föräldrar som "stod knalle" på skördemarknaden i Bollsta igår. Gjorde fynd! En annan knalle var en kille som sålde massa prylar och kläder billigt, och han hade bla. en massa Dunnis-kläder (Dunnis gick ju i konkurs för nåt år sen). De hade så fina kläder i bra kvalitet!! Självklart måste jag ju handla lite, blev till Tiril för det fanns mest i hennes storlek.
Kirons nya kläder, fått T-shirt och munktröja längst till vänster av farfar och Carina, och Dunnis T-shirt och mössa till höger av mormor o morfar. =)

Och Tirils nya kläder, vita hängselbyxor av farfar o Carina, Dunnis-pyamas från oss, Dunnis-tröja från oss, Dunnis-klänning och leggings från mormor o morfar, och Dunnis-mössor och leggings från oss. Mössorna har jag inte bestämt än om de är för små eller ej för henne, sitter ganska tajt men vi får se. Annars känner jag ju andra bebbar...=)
Härligt med nya kläder! Och dessutom har jag tagit fram resten av kläderna i storlek 74 och det mesta i 80 till Tiril, så nu är garderoben full igen...
Idag går Tradera-auktionerna på ytterkläderna ut, vi får se hur de går. Ska lägga ut mer framöver, härnäst tror jag det blir sånt som Kiron vuxit ur, bla. 14 par byxor i stl. 86/92 (samlat på hög...=))

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååh vilka fina bilder på Kiron, håller verkligen med dig att det syns när någon med bättre kamera tar bilder!!

finfina kläder du köpte och har fått till barnen=).

skönt att du fått bra natt, det gillas=)!

kram

Anonym sa...

Varför inte spara byxorna till Tiril så slipper du köpa nya till henne ??

// Christel

Tova sa...

Åh vilka fina kläder de fått! :)

Kul förresten att höra era "syskon-tankar"... jag tänker också just nu att det nog kommer dröja 4-5 år innan nästa, haha :) även om det såklart är roligt när det är tätt mellan barnen också... men det känns inte som jag har någon brådska direkt. Sambon vill ha fler barn nu, men sen är han ju lite äldre också, jag vill gärna plugga och jobba mer "på riktigt" först ;)
Hoppas ni får en fin måndag!

Fangoria sa...

Christel: Har redan rensat ur det vi tycker Tiril kan ha, hehe trots att jag försöker att inte låsa mig vid pojk respektive flick-tänk osv. så är jag nog sorgligt låst vid det ibland ändå....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...