fredag 3 september 2010

Händer lite iallafall, filmsömnad och ledsamhet. Och 1000 inlägg!

När jag sa igår att inte mycket händer här, så var det kanske inte riktigt sant, beror ju på hur man ser det. Det blir nämligen framsteg i barnens utveckling. Det var nu längesen jag skrev om att en liten tand kunde skymtas i nederkäken under Tirils tandkött, men inte brutit igenom... Och vi har väntat och väntat...och det går ju en del dagar mellan varje gång man kollar. I förrgår när jag tog på henne pyamas så sa jag: "Och när ska din första tand komma upp då?" och kände med fingret där jag sett tanden. Och där var det vasst! Tjoho, lillan har fått sin första tand! Nu brukar de följande komma ganska snabbt, har jag för mig. =) Igår kombinerade jag för en stund iallafall sömnad och filmtitt...vi har ej kunnat koppla DVDn till lilla TVn där jag brukar sitta och sy, så M tog ner sybordet till vardagsrummet, och jag bänkade mig och symaskinen där, och såg på "Pretty Woman", lite tjejmys sådär. Härlig film.
Stundvis var inte Tiril så nöjd så jag fick pausa filmen en hel del och tillgodose hennes vilja, men hann iallafall se klart den.
Idag har vi planer på att mysa till det så gott det går. Har ev. tänkt hyra "2012", vore väl på tiden. Ska laga fläskkotlett med banan och curry till middag.
Jag ska på bytardagen imorgon så det blir ingen sovmorgon... Men kalaset på söndag ser det iallafall just nu ut som vi måste hoppa över, känns jätteledsamt då det är Robins treårskalas, en så nära vän, men vad kan man göra, då ungarna fortfarande hostar och är hesa, och Robin dessutom har en lillebror på strax över 1 månad som nog verkligen inte behöver vår smitta?!
Igår skrev jag förresten mitt 1000:e inlägg här i bloggen!!! Jag har ju utlovat en ny tävling för längesen, och jag måste verkligen fixa nån nu för att fira känner jag, bara orken och lusten kommer tillbaka! Så ge er till tåls. Kram och ha en härlig fredag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

2012....e inte så bra.Vi stängde av den för det var sån skitfilm.... Men vi får väl vänta o se om ni tycker annat =)

Let us know....

solokatt76 sa...

Grattis till första tand då!! skojsigt!1

Åh vad lik hon är Kiron på bilderna!!!

Anonym sa...

hej gumsan, jobbigt att du inte känner dig på topp!! men det är ju bra att du sysselsätter dig iaf, tycker aldrig det händer lite när du bloggar;-).

va roligt att hon fått sig sin första tand, grattis Tiril=).

pretty Women är så härlig!! ikväll blir det nog sex & the city eller Mamma Mia, också lite tjejfilmer haha.

tog o skrev lite på fejjan till dig ang mönster=).

önskar er en så bra helg som ni kan få. krya på kramar i massor!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...