måndag 9 augusti 2010

Skruttan 6 månader, storebror kan själv, och ny mobil!!

=) Glömde ju skriva här, även om jag inte missade det irl såklart, att lillan blev ju 6 MÅNADER i lördags, 7/8! =) Stora härliga tjejen!! Tänk, för 6,5 månader sen var Kiron bara storebror i teorin och inte i praktiken, storebror bara till en längtan och en stor mage, och inte till en go liten rulta!
Hon växer så det knakar som vanligt...vi ska inte till BVC förrän om 2 veckor (är då ca 2,5 mån sen sist!). Hon äter nu oftast en hel "stor" burk mat, 190-200 g, till lunch, och några skedar fruktpuré efter det, + lite amning! Och till middag äter hon en hel portion havregröt+ amning. Därutöver ammar jag bara. (Kör med burkmat än så länge, tycker det är svårt att få maten mixad riktigt bra, men ska snart börja prova med egen mat, minns att Kiron älskade min mat). Och storebror...ja låt oss säga att idag kom då den dagen jag lyckats skjuta på. Han vägrade ta på de kläder jag valt åt honom, och ville mycket hellre ha den tuffa krokodiltröjan och kamouflage-shortsen, än tröjan med det söta monstret och hemsydda byxorna...=( Jaja bara att finna sig i det. Han ska numer bestämma allt själv, och göra allt själv, "Kiron själv!!!" är de ord man mestadels får höra nu! Och får han inte göra det själv från första början så kan det mycket väl hända att han totalvägrar, så man måste börja om, och låta honom göra det själv. Gäller att involvera honom i det mesta direkt, och låta honom hjälpa. Så stor men ändå så liten...
Och tvärtemot, visa egen vilja, hela tiden. Han har t.o.m. bytt soffplats när han äter lelle. =) Jag har skaffat ny mobil!!! Titta titta visst är den fin?! Rooooosa! och svart. =) En Nokia 6700 Classic. Ojoj mycket mer finesser än min gamla mobil...igårkväll blev jag sittandes för länge och spelade Monopol på mobilen, hahaha!!! =)Kiron ska vara hemma från dagis en vecka till har jag tänkt... Ska förlänga sommarlovet lite. På fredag får vi besök av föräldragruppen, ska bli skitkul!
Annars får vi se vad veckan har att ge. Tänkte fota uterumsbygget idag men det regnar så vi tar det en annan dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ååh grattis i efterskott till Tiril som blivit så stor!! vad tiden går fort alltså=).

så självständig Kiron har blvit, på gott o ont då kan man säga;), Noah är tvärtom och kan ingenting själv längre så man har typ två bebisar nu. irriterande det med!!

fiiiin mobil, vill oxå ha!!! inte lite avis, rosa o allt=). fast kanske lika bra att man inte haren, monopol är rätt så beroendeframkallande haha.

kram på dig!!

solokatt76 sa...

Grattis och Välkommen in i kan själv perioden *suck*
Bara att ladda upp med en rejäl portion tålamod.

Grattis i efterskott till lilla Tiril! Tiden bara rusar. Grabbarna våra blir 3 år snart!! Fatta?!
Helt galet!

Maria sa...

Snygg mobil!
Oj oj, "kan själv" har inte Gabriel börjat med än tack o lov! =) Fast de skulle nog gärna vilja det på dagis...där förväntar de sig en blöjfri kille när vi kom idag och att han kan klä på sig själv...tji fick dom...*fniss*

Vad lik Tiril var Kiron på kortet! Första gången som jag ser det så klart! =) Har svårt att se sånt där annars. ;)Grattis till lillstumpan förresten! =)

Hoppas ni får en rolig fortsatt ledig vecka!

kram

Ulrika sa...

Hejsan

Grattis till TIRIL på sin 6 månaders dag!! Så fort tiden går!! Vad duktig hon är med maten, försöker med burk mat och gröt till Frej men han är inte så intresserad. Men potatis de älskar han hihih Men det komer nog snart att han blir mer intresserad. Vilken fin telefon.Och vad kul med en träff med föräldrargruppen. (Jag har tagit bort sevenboysarmy bloggen och har Ullahuligan bloggen kvar istället nu hihihih)

Tina sa...

Superfin mobil verkligen, trots att det var en Nokia ;-)
Sådär blir det ju då en ny mobil införskaffats. Då Kärleken köpte sin så fanns han knappt..han fanns i rummet, men han fanns inte ;-) Han var helt hänförd utav mobilen.
Jo det är superkul att hon kan börja ha kläder som jag själv har haft, var själv dock säker på att det inte skulle finnas kvar några kläder från min barndom, men ack så fel man kan ha :-). Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...