torsdag 29 juli 2010

Bilder och lite nytt från de 2 senaste dagarna!

Igår var det bara en slappardag här hemma...grejade med lite smått och gott, röjde undan en massa tvätt, var ute med barnen på gården... En av dagens största händelser var att jag skymtade en liten tand i Tirils nederkäke! Den har inte brutit igenom ännu men man ser den lixom under tandköttet, lite genomskinligt. Ojojoj stora tjejen!
I förrgår invigde vi sittdelen (utan mjuklift) åt Tiril, hon satt ett bra tag och var jättenöjd, men jag kom mig inte för att fota förrän jag lutat ner ryggen...
Vår fina Astrid Lindgren-ros står i full blom!
Kiron koncentrerad, pratar med farmor, som han för övrigt ska sova hos i helgen! Tre nätter utan Kiron, kommer sakna honom men vi ska försöka ha lite tuman-tid igen. (+Tiril som vanligt. =))
När inte poolen används för sitt egentliga syfte tycker katten den är en utmärkt sovplats! Vet dock inte om det är så bra med tanke på klorna....

Tiril plaskar i badbaljan!! Har ni sett på buset i den blicken?
Nu ska strax jag och barnen åka iväg med mormor o morfar och morbror Johan o moster Jennie till Västanåfallet, picknick och mys! Ska bli kul! Sen ikväll åker Kiron till farmor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så fin Tiril är, och redan tänder på gång!! verkligen stora tjejen ju=).

skönt att ni får lite egentid fast ni har Tiril som är med. ta o njut så mycket då!!

kram!

Shannara sa...

Kikar in då och då, tänkte jag skulle skriva lite någon gång också. Vi följdes ju åt på familjeliv då vi väntade barn 2007. Jag fick min Milia 11 oktober...

Jag fick sen en liten Milo i juli -09 och har alltså sex ungar nu! Fullt ös hela tiden. =)

Måste bara få berätta att Tiril är ett himla sött namn (på en söt tjej)!

Ha det gott!

//Shannara

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...