lördag 5 juni 2010

Min egenkomponerade sommarskiva med svenska klassiker! =)

Såhär lagom till svenska nationaldagen vill jag dela med mig av min egenkomponerade skiva med svenska sommarklassiker, denna skiva spelas flitigt hos oss på somrarna, jag satte väl ihop den år 2001 kanske? Jag vet att låtarna inte är i original allihop, men detta är de versioner vi har på skivan...=) Många av låtarna är mycket speciella för mig, som tex. Fred Åkerströms Jag ger dig min morgon, och Marie Fredrikssons Sparvöga (kan aldrig låta bli att gråta när jag hör den!!)
Detta inlägg har jag gjort i förväg, är borta hela dagen idag! =) Hoppas det funkar...


Tommy Nilsson-Dina färger var blå

Cornelis Vreeswijk-Balladen om herr Fredrik Åkare och lilla fröken Cecilia Lind




Ulf Lundell-Öppna Landskap

Fred Åkerström- Jag ger dig min morgon

Cornelis Vreeswijk-Turistens klagan

Tomas Ledin- Sommaren är kort

Niklas Strömstedt-Förlorad igen

Cornelis Vreeswijk-Somliga går med trasiga skor


X-Models-Två av oss

Ted Gärdestad-Sol Vind och Vatten


Marie Fredriksson-Ännu doftar kärlek

Tomas Ledin-Blå blå känslor

Dia Psalma-Flickan och kråkan

Marie Fredriksson-Sparvöga


Ultima Thule-Änglamark

Mauro Scocco-Till de ensamma


Ulf Lundell-Vill ha dig

Cornelis Vreeswijk-Brev från Kolonien


Björn Afzelius-En Kungens Man

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...