torsdag 17 juni 2010

Handen ok, dålig morgon, dagsplaner och härlig gårdag!

Det är bra med Kiron, tack och lov! Vi for in med honom (tydligen hade de nåt problem med telefonerna, fler som inte kommit fram). Fick träffa både sköterska och doktor. De röntgade honom inte, men han kan röra armen bra så det var troligen kanske bara nån tillfällig stukning. Han har också ett fult sår på handloven som säkert svider ordentligt!!! Han får vara hemma från dagis.
Fler som gör illa sig i sommar, under tiden de var där kom ett barn in med ett blödande JACK i huvudet...och en annan liten skulle kolla omläggningen på sin brännskada...Ajaj.

Ingen bra början på denna morgon, först har barnen turats om att gnöla på från 5.30-tiden, så från dess har jag inte sovit långa stunder...slumra, vakna, pyssla om, slumra, vakna pyssla om...=( Sen vid 8.30 (tack och lov fick jag sova till dess, ovanligt!) gick jag upp och fixade frukost...Kraschar en tallrik i golvet, i tusen bitar!! Så hungrig så jag håller på smälla av (amningshunger ni vet).
Men NU har jag iallafall fått frukost i magen, kanske livet ser lite ljusare ut nu sen.

Ska knåpa ihop en dopinbjudan, börjar ju verkligen bli på tiden nu, lite mer än 3 veckor kvar bara. Ska också dammsuga klart...känns som man går i en sandlåda här inne.. Ville sy klart byxor som jag har fått beställning på, men vi får väl se vad barnen tycker.
I övrigt idag blir det ev. plantera några blommor, vi grävde en ny rabatt igår, och köpte oxå tagetes att sätta runt rosbusken. I krukorna jag planterade förra veckan har det börjat gro. =) Kanske har lika tur med vädret som igår, Kiron är redan ute och "klipper gräset"...
Blev en ganska mysig dag igår trots att Kiron hade ont. Han fick bla. plaska med lite vatten i värmen..
Lillan ligger under barnvagnsparasollen...=) Kiron i full fart och klippa gräset (med ena handen...) och blåsa såpbubblor!
Sen blev det grillat, Kiron håller koll på tryggt avstånd...=) Brukar inte ofta grilla till vardags, men man får passa på när det är bra väder!
Blev fläskkotletter, champinjoner och rotfruktsgratäng! Tyvärr glömt köpa sallad så därför ser tallriken väldigt "ogrön" ut...=)
Sen blev det vår nya lilla rutin, en kvällspromenad, så härligt!!
Jag är så sugen på att handla på Blingos och P.OPs rea, men jag ska försöka låta bli, vill köpa tyg istället. Men det finns mycket fint på deras reor...hihi kolla in den här klänningen som heter Tiril!!! Finns dock inte i hennes storlek.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...