lördag 19 juni 2010

...Åsså tar vi nästa åkomma då!!! Nä, jag skojar inte!

Blev en jobbig dag igår!!
Först var lillan grinig och krånglade vid amningen, så hon blev för hungrig för att kunna sova så länge som hon behövde...grinade nästan en timme i sträck och kunde inte äta för hon vár övertrött, innan hon äntligen kom till ro ett tag och kunde äta när hon vaknade...
Sen var Kiron trött och inte sig lik på eftermiddagen, låg mest bara eller satt i min famn, var gnällig...När pappa M kom hem låg Kiron på sängen inne i lekrummet. Och strax började han kräkas!! Lilla stackaren, jag tyckte att han kändes varm tidigare... Blev snabb dusch och byte sedan...Och medan jag beställde pizza på datorn somnade han i min famn. Låg på soffan en stund innan vi bar upp honom, slocknade alltså kring kl. 17 igår!!! Vi beställde pizza som vi åt och såg på inspelade Poirot, mysigt!! Lillan tog sig en lur, orkade inte hålla sig vaken längre... Kiron kom upp efter ett tag, ville ha Bä! Och en stund senare kräktes han igen. Sen har han kommit upp några gånger under kvällen/natten och velat ha vatten. Vi har gett vatten och vätskeersättning.
Den korta luren igår kväll räckte sen för att lillan skulle vara vaken till framåt 22.30!!! Jag var så galet trött!! La mig nere på soffan första delen av natten, fram till 3-tiden.

Kiron har hittills idag mest bara legat på soffan och sett TV...ovanligt!!! Han har fått i sig lite välling. Varit ute med M en stund också.
Idag ska vi väl se kronprinsessans bröllop, kan bli kul.
Jag är så less på sjukorna nu, får väl vara nog snart!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

nää jag tycker det är er tur att bli friska snart!! men det var precis så vi hade hela förra våren o sommaren, sjukor till förbannelse som bara utlöste varandra. men jag lovar att Kiron kommer säkert bli mer immun till hösten när han genomgått så mycket nu och då brukar de få bättre mmunförsvar. Noah har knappt varit sjuk det minsta denna vår..Stackars Kiron ser ju helt tagen ut=(.

hoppas du får vila något, lät som lite väl lite sömn du fick inatt!! stor kram o hoppas ni får en okej helg iaf. poirot o pizza är förresten en god kombination=)

Maria sa...

Usch vad jobbigt! Och båda 2 skinkiga samtidigt när man är ensam är aldrig kul!
Hoppas Kiron kryar på sig snabbt nu och får tillbaka sina krafter igen!

Har också tittat på bröllopet idag...tv:n är på hela tiden i bakgrunden....får väl se när man ger upp! ;)

Kram

solokatt76 sa...

Ja gud vad ni har haft det sjukt länge nu!!!
Trist!!
Och spya är ju aldrig kul! (läs min blogg, jag vet vad jag talar om ;)...)

krya på!!

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...