lördag 22 maj 2010

Utefrukost, sommarkvällar, sytt en jacka, och lyckliga kaninklappare!

Såhär har vi avnjutit vår frukost idag, ute på baksidan i strålande sol!!! =) Läst ut Stephen King´s "Allt kan hända" och bara slappat, lillan har lurat lite och Kiron leker med vatten som han fått i en hink. Nu var dock lillan hungrig så jag sitter och ammar vid datorn.
Nästa bok jag ska läsa tror jag blir första i Stephanie Meyers "Twilight"-serie...=)Liten sommartjej!
Planerna för dagen tror jag blir att veckohandla. och ev. Dollar och handelstrådgården, vill ha penséer, vi är nog sist i kvarteret som vanligt.
M har så smått börjat spåna på uterummet, mäta och greja.

Här är "projektet" jag sytt på ett tag! =) En jacka! Blir Tirils i framtiden, är i stl. 84 så det dröjer nog lite tills den passar, men har fått förfrågan om jag kan sy en åt en bekant och ville då prova mönster först. Och jag är nöjd med den! =) Den är fleecefodrad så det är väl mest en vår/höstjacka. Blev en skön dag igår, förutom att Kiron verkat ätit nåt gnäll-piller eller nåt, grinig hela dagen och för minsta lilla motgång blev det ramaskri och raseri...Suck!
Här sitter han iallafall och har lite fredagsmys ute... Efter middagen, grillad fläskfilé med ugnsrostad potatis o grönsaker, och tzatziki, tog vi en promenad, ÅH vad gott det luktar på sommarkvällar!!! Inte bara grilllukten, utan även luften luktar gott, nyklippt gräs, blommor...MMM.
På en gård vi gick förbi var en liten inhägnad med en dvärgkanin skuttandes i, och Kiron fick till sin stora lycka klappa den, den hette "Tussen". =) Man såg hur han var överlycklig, han visste inte riktigt vad han skulle göra av sig, men han klappade så försiktigt och lätt, och kramade och pussade den också. =) Han ville gärna hålla också men där sa vi stopp...
Sen hemåt och kvällspyssel, och vi såg sen äntligen klart "Millennium"...på tiden, spännande serie!
Nu är det lite mer moln ute så vi ska passa på att fixa handlingen...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...